14/05/17
vi ankom sent til vores værtsfamilie efter en lang rejse med fly og bus, da vi kom til vores
værtsfamilie blevet vi taget godt imod og vidst rundt og ellers gik vi tidligt i seng da vi skulle i
skole næste dag.
15/05/17
første dag i skole blev vi kørt af vores værtsmor. i skolen lærte vi meget om skolen og noget
praktiske ting hvis der skulle ske noget. der efter mødte vi den danske ambasadør og så en
udstinling om shakespire hvor vi fik lov til at få et par ord med den danske armbassadør som
fotalte hvordan det var at være i england. da vi kom hjem var der lavet god mad og vi spiste
og snakkede med vores værtsfamilie. efter mad gik vi op på værelset og skrev på vores
dagbog efter en god og hård dag
16/05/17
anden dag fik vi vist hvordan vi skulle tage bussen så vi selv kunne komme fra og til skolen. i
skolen lavede vi en masse samarbejdsøvelser som var rigtig gode og sjove øvelser. vi lærte
også noget om fodbold som det sidste på den skoledag, efter skolen gik vi ud og spiste på
en pizza hut og gik lidt rundt og så byen
17/05/17
tredje dag der lavede vi creative solving hvor vi skulle løse nogle problemer som vi fik og så
fremlægge det for klassen, og så hørte vi om kultur forskelle. da vi var færdig med skole
tingene gik vi over til et møde hvor vi snakkede med nogle studerende og spurtge om deres
hverdag og de spurtge om vores. efter skolen tog vi hjem og fik noget at spise og snakkede
med familie og gik i seng
18/05/17
nu var skolen færdig så nu skulle vi ud og se byen først gik vi byen rundt, og så gik vi på by
muren og derefter så vi vikingemuseet som vidste hvordan det var i det gode gamle york
hvor at vinkinger smadre byen og overtog den. om aften var der reception som en afslutning
på skole forløbet og der fik vi vores diplomer.
19/05/17
idag var vi ude og se kirken i york som var kæmpe stor og mega flot, vi fik en guided tur
rundt i kirke og fik en masse facts om kirke som foreksemple at de vaske vinduere vær 125
år. det syntes jeg var rigtig spæende også fordi at der var noget dansk historie over den, da
vikingerene havde smadret den og byggede den op igen. efter det gik vi rundt i byen indtil
om aften hvor vi spiste på en restunrang som hed cosmo, vi var 4 personer af sted og det
var mega hyggeligt.
20/05/17
der skulle vi rejse til portsmouth så vi pakkede og tog på den lange tog tur som tog 5 timer
da vi ankom blev vi delt ud i det grupper vi skulle bo med og så blev vi kørt afsted i taxa til
vores værtsfamilie, det var vi kom blev vi vidst rundt af værtsfaren som ikke talte så godt
engelsk men det gik
21/05/17
der blev vi vist rundt i byen og fik en masse regler af vide ellers var der bare afslapning på
programmet. da vi kom hjem var der kun de 14 andre studerne hjemme som heller ikke
kunne tale engelsk så det var jo bare fantastisk, og der var ingen værtsfamilie dem så vi da
de kom ind med maden og gik igen så det vi lavede var at vi sad på vores værlse som havde
en masse dejlig skimmelsvamp, som vi kunne rigtig hygge os med da der ikke var andet og
lave i det hus.
22/05/17
der tog vi bussen til ibd og blev vidst til vores arbejdsplads, da vi kom blev vi taget godt imod
og blev vist rundt i butikken og vi fik en god morgenkaffe som vi selv fik brygget sammen.
ellers fik vi tiden til at gå med at male nogle skilte for der kom ikke så mange kunder men det
var nu også rimelig hyggeligt måske lidt spild af tid. om aften blev vi rykket fra den familie vi
først var hos 2 af blev rykket til en anden værtsfamilie og de sidste 3 der iblandt mig blev
rykket på hotel til de fandt et nyt sted til os, den aften kunne jeg ikke overskue mere og jeg
fik snakket med kristian som aftalte at jeg godt kunne tage hjem hvis jeg ikke følte at jeg
kunne være der mere og at det var bedre hvis jeg kom hjem.
23/05/17
jeg kom ned og spiste morgen mad fik snakket med kristian igen og fik sagt at jeg tog hjem
så kl 13 gik turen hjemad for jeg kunne squ ikke klare at være der mere, jeg ved ikke helt
hvorfor men det var bare noget lort det hele. så jeg kom sikkert hjem og fik snakket det
igennem med min mor og far