Dagbog fra Malta 19. november til 2. december Af Trine Jensen

Søndag d. 19. Nov 2017:

Kære dagbog, det søndag og første dag på turen. Vi har brugt hele dagen på at flyve fra Danmark af til Istanbul, og fra istanbul til Malta. Vi er meget tætte på hinanden fra starten af og er faldet hurtig til. Da vi landede på Malta, blev vi kørt af små busser/biler til Alpha court hvor vi bor i lejligheder. Lejlighederne er flotte, men der også dårlige ting ved dem, blandt andet at der ikke er særlig meget køkkenredskaber, et vindue er i stykker, toiletbrættet er i stykker, der ingen dynebetræk, der meget højlydt. Da klokken blev tid til at sove, gik vi i seng.

Mandag d. 20. Nov 2017:

Kære dagbog det blevet mandag og vi har haft vores første skole dag. Vi har også brugt 2 timer i bus for at komme til skolen, efter skole var vi til et møde, hvorefter vi tog til valletta og gik rundt i byen for at se det. Vi spiste aftensmad på MacDonald, og tog ud og handle og kom sent hjem, så det var senge tid. Sov godt dB.

Tirsdag d. 21. Nov 2017:

Det blevet tirsdag og vi haft anden dag i sprogskole. Det er gået stærkt, og vi har været ude på et hotel, hvor vi fik info om det og så restauranter mm. Det var et meget fint hotel og ikke et sted for mig at være. Manden var meget flink og god til at fortælle, så man forstod det. Vi fik hjemmelavet pasta med pesto og kylling. Det smagte mega godt, men det blevet tid til senge tid, så sov godt dB.

Onsdag d. 22. Nov 2017:

Det er blevet 3. Dag på sprog skolen, og det gået stærkt. Efter skole har vi været på et andet hotel, men den samme ejer og samme mand til at fortælle. Det var et mere familie venlig hotel, det var meget flot og et lækkert sted at være. Vi har sovet hver dag i bussen både frem og tilbage. Efter skole tog vi hjem og fik aftensmad. Det var hjemmelavet pizza, som smagte fantastisk, men vi tabte desværre en pizza på gulvet, som Cecilie spiste af for sjov, ahaha. Det er senge tid, så jeg vil ligge dagbogen væk og smutte under dynen. Sov fantastisk.

Torsdag d. 23. Nov 2017:

Vi har været i skole og lært vores lære at sige “rød grød med fløde” ahah – tak til Brian for det sjov. Nå, efter skole var det frit program, så vi tog bussen hjem og ud at handle aftensmad. Vi skulle have pandekager, og de smagte fantastisk. Vi har haft Marcus sovende en dag. Og det var hyggeligt. Vi har det alle sammen godt og skal snart i seng, men skal da lige skrive godnat i aften, haha. Vi har hygget en del her til aften, men vi må i seng, det jo skole dag imorgen. Så nat nat dagbog, og så skriver jeg imorgen.

Fredag d. 24. Nov 2017:

Det blevet fredag og sidste dag i english communication School. Jeg har rykket mit engelsk meget og er blevet meget bedre. Vi har fået fri 12:30 Idag, og det var meningen vi bare skulle hjem og hygge, men måtte til møde med paragon, fordi vi har fået klager. Det tog sin tid at komme der ind, og især hjem. Det var så 2,15 time, men vi kom da hjem. Vi skulle over til de voksne og hygge, sige farvel til jeanette og Morten, som har været så gode til at hjælpe og guide os. Og goddag til Helle. Vi har hygget og spist nachos til aftensmad. Men der var mug på min mad, så jeg var ved at brække mig. Nu er det senge tid sov godt dB.

Lørdag d. 25. Nov 2017:

Kære dagbog. Det er lørdag og vi har været på bustur til Gozo. En fantastisk tur hvor vi fik spist sandwich og badet. Mega dejlig dag. Vi fik set en kirke og lavet en masse. Vi var med færgen hjem og så bare ud og spise god mad alle sammen, og ellers hjem og slappe af. Jeg smutter i seng nu ses.

Søndag d. 26. Nov. 2017:

Det søndag og vi har haft afslappe dag. Vi har set Olivers og Cecillies praktiksteder og har taget en forkert bus og endt i valletta og måtte tage hjem igen. Vi har fået handlet og hygget. Vi skal have ris og kylling i karrysovs til aftensmad, men jeg i gang med maden, så jeg smutter, vi ses imorgen. DB

Mandag d. 27 Nov. 2017:

Kære dagbog. Det er blevet mandag og første dag i praktik, som var elendigt. Først kom vores bus ikke. Så var manden ikke klar over vi kom fire mennesker, så han kunne ikke have 2 af os. Så det var meningen 2 skulle blive og to skulle hjem. Men vi var ikke på vej hjem for vi tog den forkerte bus, og så blev vi ringet op fra paragon med besked om, at vi skulle komme til et nyt sted, hvilket vi gjorde. Det var en meget lang dag med taxi tur og en masse kaos. Så var vi til aften møde hos Helle og hjemme fik vi hjemmelavet kyllingeburger til aftensmad. Det var en meget lang og trist dag, godnat dB.

Tirsdag d. 28. Nov. 2017:

Kære dagbog det tirsdag og anden dag i praktik, vi har slebet i 8,15 time, og haft 45min pause, vi skal have spegitti og kødsovs nu så vi ses dB.

Onsdag d. 29. Nov. 2017:

Kære dagbog det blevet onsdag og jeg har været på arbejde. Det udslæt, jeg har fået, er stadig slemt og klør, men jeg var på arbejde HELE dagen trods ting, der kan gøre mig sur….. Vi har spist hjemmelavet pizza til aftensmad. Det smagte super godt, mit humør er ikke i top, så jeg går i seng godnat.

Torsdag d. 30. Nov. 2017:

Kære dagbog Det er torsdag og endnu en dag på job. Jeg har været ude i et hus og lave dørkarme, bedre end at slibe i 8,15 time. Når vi har pakket kufferterne i dag, skulle vi ud og spise. Super hyggeligt jeg fik en pizza, og en sodavand. Jeg må i seng så jeg klar til imorgen. Ses.

Fredag d. 1. Dec. 2017:

Så det blevet anden sidste dag her på Malta og jeg glæder mig meget til at komme hjem. Jeg har igen været ude i huset og arbejde. Og gik hjem og sov lige efter job. Der skete ikke så meget. Ses. Lørdag d. 2. Dec. 2017: Det er hjemrejsedag og vi har brugt hele dagen i et fly og i en lufthavn. Og Marcus glemte sit pas i huset, så der var stress på til morgen. Dagen gik okay. Det min sidste dagbogs dag så ses.