10/4-2016

Vi ankom til lufthavnen i København kl. 8:30. Vi fik afleveret kufferter og hvad man ellers skal. Kl. 10:45 fløj vi fra lufthavnen, vi landede i Gatwick lufthavn omkring 11:30 engelsk tid. Derefter købte vi billetter til toget som vi skulle vente på i halvanden time. Omkring kl. 14:40 ankom vi til Portsmouths. Her blev vi hentet af Glynn fra IBD. Han gav os en mappe med rutevejledninger, kort og andre brochurer om Portsmouths. Vi blev kørt med taxa ud til de familier vi skulle være hos. Amanda og jeg blev sat af først. Da vi kom var det kun datteren der var hjemme, så hun lukkede os ind og viste os rundt i huset.  Efter vi var kommet på plads på vores værelse gik vi en tur ud for at finde ud af hvorfra bussen kørte og hvor vi kunne handle. Vi var meget trætte efter at have rejst det meste af dagen, så vi gik tidligt i seng.

b

11/4-2016

Amanda og jeg tog bussen kl 10 ud til IBD hvor vi mødtes med Cecilie og Ninna. Vi skulle til info møde. Til mødet fortalte de om hvordan vi skulle omgås med folk her, og det var vigtigt at vi huskede at sige, thank you, please og sorry. IBD gav frokost. Efter frokost fik vi en rundtur i byen.  Vi så fx Emirates spinnaker tower. Efter rundvisningen gik vi selv rundt og kiggede på byen og fik shoppet. Vi tog bussen hjem og var hjemme ved 19 tiden.

b1

b2

b3

12/4-2016

I dag startede vi dagen kl 8:00. Vi stod op og gjorde os klar til at blive hentet kl 9:15 af Glynne. Han kørte os alle fire til Primark, hvor vi i to uger skal være i praktik. Vi blev vist rundt på lageret og i butikken. Cecilie og jeg skulle være i dameskosafdelingen. Vi har pakket sko ud, hængt sko op og ryddet op hele dagen. Vi fik alle fire fri kl 17. Derefter gik vi ud og handlede nogle små ting, og gik på McDonald’s og spiste aftensmad.

13/4-2016

I dag skulle vi møde kl 9, så vi stod op kl 7 og gjorde os klar til at tage bussen kl 8. Vi mødtes med Cecilie og Ninna ude foran Primark. Cecilie og jeg var i dameskosafdelingen igen i dag, hvor vi skulle pakke sko ud og hænge dem op, lige som i går.

14/4-2016

I dag stod vi op halv 7, så vi kunne nå at spise morgenmad. Cecilie g Ninna tog bussen sammen med os. Efter at have været i den samme afdeling i to dage, blev vi rokeret rundt. Cecilie og jeg kom i Home og undertøjsafdelingen, og Ninna og Amanda kom i babyafdelingen. Vi havde alle fire frokostpause samtidig i dag, så vi spiste sammen. Kl 17 skulle vi til møde på IBD, så vi fik lov at gå fra arbejdet lidt før tid. De er rigtig flinke i Primark.

15/4- 2016

I dag var det sidste dag i home afdelingen. Vi fik pakket en masse ting ud og sat på hylderne. Der var også mange ting på lageret som skulle ordnes. Efter arbejde tog vi allesammen hjem til Cecilie og Ninna for at planlægge vores tur til London.

Vi bestilte mad på Dominos pizza.

16/4- 2016

Vi stod op kl 6, fordi vores tog til London kørte kl 8. Det var en lang tur, vi brugte i alt 4 timer på transport. Vi kørte rundt med undergrundstogene, så vi kunne nå at se lidt forskelligt. Vi startede med en tur i London eye, derefter tog vi på Madame Tussauds og sluttede af med shopping på Oxford street.

Oxford street var ret stort, og uoverskueligt. Derfor fik vi egentlig kun shoppet i H&M.

b4

b5

b6

b7

b8

17/4-2016

I dag kunne vi sove lidt længere, det var dejligt. Vi havde aftalt at vi skulle shoppe i Primark, så vi tog ind til byen ved middagstid. Vi gik rundt inde i Primark i to timer. Sammenlagt købte vi for næsten 4000 kr.

Altså sko, make up osv.

b9

b10

b11

18/4-2016

Anden uge i Primark. Cecilie og jeg kom i dametøjsafdelingen, og mere præcist, afdelingen med bukser. Vi har ryddet op og fyldt op på hylderne. Den sidste halve time hjalp vi til i badetøjsafdelingen. Der var godt rodet efter weekenden.

19/4-2016

I dag har jeg igen været i bukseafdelingen. De manglede en i prøverummet, så Cecilie blev sendt derned. Jeg har sat tilbudsmærker på en masse bukser og ryddet op.

20/4-2016

I dag var jeg i afdelingen med bukser igen. Der sker egentlig ikke så meget. Det er lidt det samme hver dag

21/4-2016

I dag var vores sidste dag i primark. Vi var på arbejde i få timer, da Tara kaldte os op på kontoret.

Vi skulle have udfyldt vores papirer, inden turen går hjem. Vi sad og snakkede om Portsmouth, og at vi egentlig ikke havde nået at opleve så meget. Tara fortalte os at der var et tivoli i byen, med en masse spillehaller. Hun gav os tidligere fri, så vi kunne tage derhen og opleve det. Tivoliet var desværre lukket, men der var en masse spillehaller. Der brugte vi et par timer, og tog derefter hjem igen.

b12

b13

b14

22/4-2016

I dag har vi været til møde hos IBD. Vi skulle til en ceremoni, hvor vi fik tildelt certifikat. Vi fik meget ros, og vi havde repræsenteret Danmark godt.

Vi fik taget billeder, og bestilt taxa. IBD fik en gave af os, noget dansk design.

Vi takkede for den mulighed de havde givet os, og fik sagt farvel.

Omkring klokken 13 tog vi igen ud til tivoliet. Det var igen lukket, men der var jo spillehallerne. Vi brugte cirka hundrede kroner hver.

Man kunne veksle 1 pund til 100 pence. Derfor var det ret billigt at spille, og for hundrede kroner var der til timevis af spil.

Vi tog bussen hjem, eller det var i hvert fald meningen. Vi kørte fordi en lang gade med en masse spisesteder, og ligepludseligt havde vi fortrudt at vi ikke steg af for at spise. Vi steg derfor af bussen, for at tage en tilbage. Vi endte med at spise kebab og drikke cola.

Bagefter tog vi hjem, for at sove.

23/4-2016

I dag var hjemrejsen.

IBD havde bestilt en taxa for os. Og chaufføren ankom. Desværre en alt for lille taxa til fem mennesker, og bagage.

Men vi ankom da alligevel til lufthavnen. Vi fandt vores gate, og ventede et par timer på flyet. Vi fløj så til Danmark, hvor vi i lufthavnen blev hentet af amandas far, som kørte os videre til Kalundborg.