Dagbog Malta    Juni 2017                                                        Mark Sparding

4/6-17 Dagen er kommet hvor vi skal afsted till Malta. Flyet er lidt forsinket men det var kun med er par timer. Ham der skulle hente os var der ikke så vi måtte gå til turristinformationen og ringe til paragon. Efter lidt chaos kommer vi frem og skal bo sammen med 3 gutter: en tysker og 2 agentinske drenge super flinke. Dennis og jeg tager ind og ser bus systemet og Valletta – smuk by.

5/6-17 Det er mandag, vi skal til paragon. Vi kommer så tidligt de ikke er færdig med deres første møde så må vente en Lille half time. Vi kommer ind og ja tak, hold da op de 2 piger, der skal infomere os, er lækre! Rebecca fandt jeg hurtig ud af den lækreste hed, så jeg hørte ikke så meget efter kiggede bare på hende. Derefter gik vi rundt og så lidt af byen. Vi kom hjem snakkede lidt med drengene og hoppede I seng.

6/6-17 Første arbejdsdag møder 20 I 7 I firmaet og bliver sendt afsted med det samme. Vi kommer ud til et hotel hvor vi skal arbejde de næste 3 uger. Både Dennis og jeg har arbejdet på hoteller før, så det virker meget bekendt. Vi lægger hurtig mærke til at de bruger meget 2.5 enkelt ledere i stedet for 3×1.5 kabler, som der hjemme. Så skal vi flytte og ja tak vi flytter ind hos 2 lækre franske piger – let’s gooo!!! Lidt senere kommer der en ny pige, hun er ikke lige så køn.

7/6-17 Onsdag vi har fri, det er helligdag. Dennis og jeg skal på bådtur rundt om Malta. Vi kommer ombord en flot båd lavet af træ og vi finder nogle gode pladser ved siden af nogle danskere, og så er det afsted. Det blæste ret meget så vi gik i baren. Vi møder en nordkvinde. Jeg fatter ingenting af norsk, så Dennis snakker med hende. Efter lidt skifter vi til engelsk og jeg kan være med. vores sidste stop er Blue Lagoon, der skal vi også hen I weekenden. Turen tog 9 timer og vi er ret trætte nu, godnat.

8/6-17 Arbejde Igen, hygge hygge. Vi kommer hjem til de dejlige franske piger og de ser bare godt ud i dag. Jeg er lidt syg, så snakker ikke så meget og de er heller ikke de bedste til engelsk, ret dårlige faktisk. Den lækreste står I hotpants! Det er dejligt vejr, det er næsten 30grader hver dag, kun tirsdag det regnede. Jeg går I seng. Ses I morgen.

9/6-17 Det er fredag. Arbejdet gik ikke helt som planlagt. Der røg en masse vand ned i vores materialer, som vi så skulle gøre rene. Vi kommer hjem og skal i byen. Starter stille ud med omkring 20 drinks til Dennis og jeg. Jeg har ikke spist og min mave er ikke tilfreds. Jeg er sulten og 3 af os tager på burgerking og spiser lidt. Tilbage er der en masse piger, der vil en! Man bliver hevet og flået i og taget på! Vi kommer tilbage til Dennis og jeg har diarre’, så vil hjem. Ved 12 Tiden tager jeg, HH og Jakob hjem og efterlader Dennis.

10/6-17 Lørdag vi skal på en strand kaldet Paradise Bay. Vi bliver kørt derhen i bus og skal være der i 4 timer. Jeg bliver smurt ind af en sød 19årig der hedder Natalia. Hun er en team leder for en masse mennesker i forskellige aldre. Efter at være blivet stegt noget tid, tog jeg ud med et kajak hold. Hold nu op vandet er smukt! Man se helt ned til bunden alle steder og små fisk rundt om en. Jeg er afsted en lille halv time.

11/6-17 Det er søndag. Dennis er syg, så vi 3 andre må efterlade ham i lejligheden. Vi skal til Blue Lagoon på et af de største skibe. Vi kommer frem og vil ikke bare ligge stille så vi beslutter, vi skal se stedet. Vi kommer til en klippe, hvor folk hopper fra. Jeg ser 2 gutter, der hopper fra det højste sted ca. 15 meter. Jeg tænker ”skal?” ”skal ikke?”. … Der kommer en Lille pige og springer. SÅ KAN JEG OGSÅ!!! Jeg hopper og lander på røv og ryg, – og mister vejret!!! Men op og afsted med os. Vi ser et lille fort. Meget hyggeligt og når at gå øen rundt og slutte dagen med lækker mad.

12/-17 Jeg kan næsten ikke bevæge mig! Min ryg er ødelagt og jeg ringer til Maurice og siger, at jeg desværre ikke kan komme på arbejdet. Tager til lægen for at finde ud af, at de først åbner klokken 8.  Tager derned klokken 8 for at finde ud af lægen først kommer 10:15. Endeligt kommer jeg ind til lægen og han kan godt se, at den er gal og giver mig noget cream, jeg skal smøre på I 5 dage. Og siger jeg skal være i ro til og med torsdag. Syge dage, fuck me. Kommer hjem og sidder bare ned. Øv.

13/6-17 Endnu en sygedag. Jeg har mega ondt i nakken og det øverste af ryggen. Starter dagen med bare at chille i stuen med Dennis. Ved eftermiddagstid tager jeg en lur. Jeg vågner lidt senere ved at vende mig i sengen og min nakke er ved at dræbe mig. Som altid om natten møder jeg den smukke franske pige of snakker lidt med hende og går i seng.

14/6-17 Så er det onsdag. Min nakke er næsten det samme. Lige til at lukke op og skide i! Det gør bare ondt og jeg tænker lidt, at jeg ikke burde være hoppet i fra den klippe, selvom det var det vildeset adrenelin sus, jeg fik. Ligger bare og er “syg”. Dennis er ved at få det bedre og tager afsted i morgen. Det bliver helt mærkeligt at være syg alene i

morgen.

15/6-17

Ligger hjemme igen i dag og har meget ondt. Jeg har været hos lægen igen og har fået nogle smertestillende piller. Jeg kom hjem til 2 søde franske piger, der spurgte om jeg var okay. Jeg lagde mig ind i seng og blev vækket af Dennis, der brokkede sig over varmen på arbejdet. Vi tog til Valletta og spiste med HH.

16/6-17 Har været vågen hele natten, hvor jeg bare har set serie og skrevet til paragon. Jeg sagde farvel til Dennis, der skulle afsted til arbejdspladsen klokken 05:45. Jeg havde svært ved at sove, for der var meget varmt. Vi var bare hjemme og spiste. Ikke særlig interessant dag.

17/6-17 Lørdag. Min ryg er bedre, men mine lår er helt blå efter slaget mod vandet :). Vi tog til Maltas Aquarium og så en masse dyr fra hajer til en leopard lizzard. Vi gik rundt i 1.5 time der og spiste på en Lille cafe ud mod vandet. Jeg har mega ondt i ryggen af at gå rundt. Det kunne den ikke tåle, så endnu en gang hjem og slappe af med mig. 18/6-17 Det er søndag og min nakke og ryg har det noget bedre, når jeg tager smertestillende og tror cremen har hjulpet lidt nu. Det har bare været en chill dag for mig og Dennis. Det eneste vi har lavet i dag er bare at være hjemme i lejligheden og købt meget småt ind. Det er aften nu og jeg har ondt i min mave plus skal på toilettet hele tiden. Det er som at pisse ud af numsen. Det er begyndt at gøre ondt at tørre sig, men jeg håber, jeg er klar til I morgen. godnat….

19/6-17 Mandag. Jeg har været på toilettet hele natten og bliver hjemme i dag igen. Min morgen/formiddag er blevet  brugt på at tømme alt min krops indhold ud i toilettet og det er lykkes. Da klokken blev 2 kunne jeg ikke få mere ud. Jeg fik det bedre lidt efter og da Dennis kom hjem købte vi ind til lækker aftensmad, som tog en times tid at lave. Så var det bade tid og chille med tabletten og så er det godnat tid. Arbejde i morgen – endelig! Det har jeg savnet! Er nu ved at gå amok over at have være hjemme i seks arbejdsdage. L

20/6-17 Endeligt var jeg på arbejde og der er nogle nye mennesker at arbejde sammen med, hvilket er dejligt. Ny svend der hedder Roody Han er super flink. Lave bedboards og satte pir sensere op. Det er okay fint arbejde. Vi handlede ind på ved hjem, så vi havde aftensmad. Kom hjem og chillede bare. De franske piger ser bare lækre ud –  igen i dag har de dejlig stramt tøj på. Vi manglede gas på komfuret og Dennis er en Lille xxx og vil ikke røre ved det. Så en rigtig mand (mig) måtte træde i kraft og få gas på igen! Ingen tak fra nogle i lejligheden. Sikken en verden at leve i:).

21/6-17 Det er den sidste hele arbejdsdag. Jeg har ikke lavet det helt vilde idag da vi manglede nogle materialer. Efter arbejde tog vi ud og handlede og tog hjem for at slappe af. De franske piger tror de bestemmer over os! Tror de kan bestemme, hvad vi skal gøre med affald og sådan noget. Jeg ignorerer dem bare, så kan de selv gøre noget.

22/6-17 Sidste arbejdsdag. Jeg arbejdede hele dagen med en, der hedder Darko. Super flink og vi er blevet venner på Facebook, og Han sagde, at hvis jeg skulle derned igen, så skulle jeg bare skrive. Vi fik fri klokken 12 og tænkte, der var masser af tid til at nå hjem og tage et bad. Vi nåede frem til vores stoppested og så klokken var omkring 2. Vi spiste og tog direkte afsted igen og fik klaret det hos paragon. Det virkede lidt som spild af tid, da vi var der højst en halv time. Kom hjem og slappede bare af.

23/6-17 Fredag- den sidste dag inden vi skal hjem. Vi vågner ved 10 tiden og spiser morgenmad og slapper bare lidt af. Jeg fandt ud af at den lækre franske pige har en Kæreste! Trist. Not – for hun bare var ligeglad med, at jeg sagde, hun var lækker osv. Vi tog ind til Valletta for sidste gang. Fik god mad – nok noget af det bedste, vi har fået her. På vej tilbage så vi en sindsyg lækker dame, hvor brysterne bare sad perfekt. Den bh har aldrig set noget lignede! Vi tog hjem og slappede bare af det sidste af dagen.

24/6-17 Dagen hvor vi skal hjem. Vi står op klokken 9 og spiser morgenmad og går i bad. Vi bliver hentet klokken 13. Det tog jo kun 15 min at komme til lufthavnen, så det tog lidt lang tid at vente. Vi mellemlandede i Brusseles, hvor jeg fik kage til aftensmad. Vi kom til Denmark klokken 22:05, hvor jeg fik en Dansk hotdog med det hele – guf! Jeg kørte Dennis til Greve og lagde mig til at sove med det samme.

Konklusion:

Jeg synes, det var var en super god oplevelse og det har hjulpet mig med at udvikle mig selv personlighedsmæssigt. Jeg er glad for, at vi fik lov til at arbejde med noget relevant inden for vores fag. Oplevelsen af øen var helt fantastisk og at opleve deres kultur og arbejdsvaner. Det har givet mig mere tro i mig selv og i mine egne evner. Alt i alt har det været en helt vild oplevelse – lidt syrealistisk – men jeg har faktisk kun gode ting at sige og vil helt sikkert anbefale folk, jeg møder, at tage på sådan en oplevelse til Malta eller andre steder i EU.