Helvoirt, Holland 24. april - 12. maj 2022

Første dag

D. 24. april

Om morgenen tager jeg afsted imod lufthavnen. Da jeg ankommer i lufthavnen, siger jeg farvel til dem, der er taget med derop, derefter bevæger jeg mig igennem security og venter sådan set bare på at jeg kan boarde mit fly. Da jeg er kommet ombord på flyet, flyver vi afsted mod Schipol. Da jeg landede i Schipol hentede jeg min bagage og gik ned på perronen under lufthavnen. Derfra tog jeg tog til ‘s’-Hertogenbosch’ også kaldet ‘Den Bosch’. Derfra tog jeg en taxa til hotellet efter jeg havde fået en bid mad. Jeg tjekkede ind på hotellet og brugte resten af dagen på at falde til.

Uge 1

D. 25. april – d. 1. maj

Om mandagen (d. 25.) fik jeg introduktion ved Hoppenbrouwers sammen med Michiel, jeg mødte min kontakt person Evi, og fik kigget i de forskellige afdelinger af firmaet.

Resten af den første uge brugte jeg med en inspektør, der hedder Edwin. om tirsdagen arbejdede jeg på ‘De Efteling’ som er en forlystelsespark i Kaastheuvel. Der kiggede vi blandt andet på alle PLC’erne og styringerne til diverse forlystelser samt at vi kiggede på forsyningerne tilknyttet de forskellige ting. Udover det, var der kingsnight om tirsdagen, fordi dagen efter er en national helligdag kaldet ‘Kingsday’. På kingsnight tog jeg ud og festede med min ven Gijs, som er fra Holland. Vi tog til Utrecht og fejrede natten med nogen af hans venner, hvorefter jeg tog hjem til ham i Amsterdam og sov. Dagen efter tog jeg hjem til mit hotel igen. Om torsdagen var jeg sammen med Edwin igen, denne gang skulle vi til Kuipers Metaalrecycling og foretage en “Scope 10 inspectie” som er en bradsikkerhedskontrol. Efter det tog vi tilbage til ‘De Efteling’ da vi skulle afslutte et projekt der. Om fredagen havde vi en kort dag, vi skulle igen lave en Scope 10 kontrol af en motorcykel butik, og det lærte jeg meget af.

I weekenden holdt jeg sådan set bare pause fra det hele efter en travl uge, og brugte det meste af tiden på mit hotelværelse.

Uge 2

D. 2. maj – D. 8. maj

Uge 2 bestod af, at jeg skulle ud med en anden inspektør, der hedder Martin. Med Martin gik begge dage med at lave inspektioner af et kæmpe logistik center for en hjemmeside der hedder www.bol.com det var super spændende fordi det var mange forskellige ting vi skulle undersøge, såsom deres hovedtavle nr2, det var en kæmpe tavle der tager strømmen når den kommer ind og deler den ud til diverse genstande. Vi skule også måle modstanden fra fase – nul og fra fase – jord for at bedømme om det var i orden, udover det målte vi alle tal i aircondition på taget og lave infrarøde fotografier af diverse tavler.

De næste to dage skulle jeg med en der hedder Marco, men de første to dage blev jeg hentet af en af hans kollegaer der hedder Koen og skulle derefter ud på en byggeplads, som var en udvidelse af et apotek/kontor/forsikringscenter. Derude trak jeg en masse kabler, lavede mindre installationer, satte rør op og borede huller til diverse kabler. så de kunne kobles på nogle alarmer osv.

Den sidste dag skulle jeg til Rotterdam med Marco for at arbejde på Erasmus Unviversitetets nye sportshal, der blev jeg meget bekendt med at trække kabler igennem diverse små kroge osv. Det var en fed oplevelse i den forstand at jeg er glad for at det ikke er min plan at skulle trække flere hundrede meter lange kabler, når jeg er færdiguddannet.

I weekenden tog jeg ud og fik lavet en tatovering i Amsterdam, efter det tog jeg ud og spise med min ven Gijs, der lige var kommet hjem fra Danmark. Vi spiste på en sushi restaurent der hedder “Miso sushi”. Efter det, tog vi hjem til en af hans venner for at se Formel 2 og drikke nogle øl. Efter det tog jeg hjem til hotellet og landede der omkring klokken 1 om natten, så jeg blev nødt til at ringe til hotellet, så han kunne åbne døren for mig.

Uge 3

D. 9. maj – D 11. maj

Min allersidste uge startede ud med en fridag efter weekenden, den brugte jeg på bare at slappe af, pleje min nye tatovering og se serie.

Dagen efter skulle jeg køre med en der hedder Jouke, han er alarmtekniker og vi skulle til et logistikcenter for at lave kontrol på deres alarmsystem og tjekke om alting fulgte de regler det skulle, kort sagt det gjorde det ikke. Så der blev skrevet en rapport og så bliver firmaet rådgivet om, hvordan de skal håndtere det.

Næste dag skulle vi ud til en dagpleje/børnehave/skole for at kigge på en ekstra branddør der skulle sættes ind, og vi skulle også tilføje ekstra modifikationer til centralcomputeren, der styrer brandsystemet, det betød at vi skulle bore huller, trække kabler og bukke rør. Efter det var gjort færdigt, skulle han programmere tingene ind, så de passede i det nye system, og kører en lydløs test af brandsystemet.

Sidste dag

D. 12. maj

På den allersidste dag pakkede jeg alle mine ting, og gjorde mig klar til at blive hentet af Michiel, han kom ca. klokken 10 lige efter jeg var tjekket ud af hotellet og jeg fik ham til at skrive under på de dokumenter, der skulle skrives under på. Efter det kørte vi til Den Bosch station, hvorefter jeg tog toget ind til Schipol. Da jeg ankom ved lufthavnen, fandt jeg ud af hvilken terminal jeg skulle til, gik igennem security og gik i butikkerne, det endte med at jeg købte en masse chokolade og en parfume. Så gik turen mod min gate, hvor jeg ventede på at jeg fik lov til at boarde mit fly, så jeg kunne komme hjem efter en fed tur.