1. Maj

Idag tog vi færgen fra Rødby 09.15 og var i Tyskland kl 10.00 hvor vi blev hentet af Nina og Marie som kørte os til vores ferielejlighed i Lübeck. Her fik vi instruktioner omkring byen hvor vores arbejdspladers var og hvilke busser vi skulle tage. Efter det var vi rundt i byen fik os noget at spise og handlede ind til madpakkerne.

b1

Idag startede vi ud at tage op og snakke med Nina på Handwerkerkammer som vi havde lidt besvær med at finde, på Handwerkerkammer blev vi henter af vores virksomheder, jeg blev hentet der lidt over 10. Der fra kørte vi så ud til en lejlighed som skulle restures, der skar jeg riller i væggene til kabler og satte dem fast med clips. Vi tog også ud og spiste idag, og gik i seng klokken 21.00.

1. Maj

Idag stod jeg op klokken 05.00, tog bussen klokken 06.31 ud til min arbejdsplads. Idag var jeg igen i den lejlighed som jeg også var i igår. Idag skar jeg også riller, trak kabler i rillerne og satte dem fast med clips. Idag stod den på kop nudler og film derhjemme.

Idag stod jeg igen op kl 0500 og tog derefter bussen ud til min arbejdsplads. Vi var ude i samme lejlighed igen, her satte jeg de sidste kabler op med clips og monterede 10 stikkontakter og satte låg på kabelbakkerne. Idag var vi ude og fejre den lange weekend.

Idag stod vi op kl 0800 og tog op til togstationen kl 0900 her kørte vi med toget sammen med Nina og nogle af de andre praktikanter, til Hansa Park. Hvor vi spiste sammen og hyggede os i parken og forlystelserne. Efter det var vi over og købe nye ugebiletter til bus. Så tog vi hjem og hvilte os lidt inden vi skulle handle, da vi så havde handlet hentede vi så vores kammerat som var taget fra Lolland for at besøge os her i Pinsen.

1. Maj

Idag kunne vi sove længe så vi stod op kl 11. Derefter tog vi op i byen og kiggede. Senere på aftene købte vi noget alkohol så vi kunne varme op til byen, vi tog i byen på diskotek kl 00.00 og vi var hjemme igen kl 04.00.

Idag stod vi også op kl 11.00 og gik op i byen for at få noget at spise. Resten af dagen gik med afslapning og at se film.

Idag stod vi noget senere op omkring kl 12.30. Derefter tog vi hen og fik noget frokost/morgenmad da køleskabet var ret så tomt og supermarkederne var ikke åbne. Dagen gik med små ture til en kiosk i nerheden, afslapning og se film.

b2

1. Maj

Idag er det så arbejdsdag igen så jeg stod op kl. 05.00. Og gjorde mig klar til dagen, og tog bussen kl. 06.30. Vi tog igen idag ud til den lejlighed som vi også arbejdede på sidste uge, der var vi færdige ved 12 tiden. Derefter tog vi ud til en skole hvor der var sprunget en vand rør oppe på anden egage som så havde kommet ned i nogle gulvkanaler og nogle gulve så mange af loftene og gulvene var ødelagte. Der skulle vi tjekke om alt virkede som det skulle men det gjorde det så ikke, så det skal ordnes imorgen.

Da vi så alle sammen havde fået fri tog vi ud og handlede ind.

Idag stod jeg op kl. 0530 da jeg har fundet ud af at jeg ikke behøver at stå tidligere op. Tog derefter ud til firmaet med bussen. Vi startede ud hvor vi slap igår ude på skolen hvor vi så fandt ud af det hele, der kunne jeg dog ikke lave noget da det var lidt mere indviklet. Kl 11.00 var vi færdige der. Efter vi var færdige på skolen tog vi på en Musikhøjskole i Lübeck. Her skulle der sætte nogle stikkontakter op og nogle kabelbakker op, så har sådant set ikke lavet noget idag er bare gået rundt og kigget på hvad mine kollegaer lavede. Da jeg så kom hjem gik jeg i seng og sov til næste morgen.

1. Maj

Idag stod jeg op kl 0530 og tog på arbejde. Idag var vi ud i en anden lejlighed her satte jeg dåser i vægene til stikkontakter og kontakter, dem skal med sætte fast med noget gips som man først blander op med vand, og der efter putter man gipsen i hullet og sætter så dåsen i.

Da jeg så fik fri tog jeg op til en øjenlæge sammen med Nina da mine øjne er meget generet af skarpt lys så jeg skal lige have undersøgt hvad der er galt. Det var så øjenbetændelse, jeg fik en recept fra på nogle øjendråber. Dem gik vi så hente og hentede på apoteket. Jeg kom hjem igen klokken ca. 20.00.

Idag tog jeg fri fra arbejde da det var det bedste at få lidt styr på det med øjenbetændelsen. Jeg blev så vækket kl 10 ca. af en af de tyskere som arbejde på hotellet, jeg fik så at vide at jeg skulle pakke alle vores ting da der skulle komme nogle andre og bo i ferielejlighed over weekenden så jeg fik ret så travlt med at få pakket alle vores ting. Dem skulle jeg så flytte over i det værelse hvor vi skulle være i weekenden. Så kom Regin og Thais hjem ved en halv to tiden. Så tog vi lige en slapper. Senere tog vi op i byen og kiggede lidt.

1. Maj

Idag stod vi op kl 11 ca. ved en 14 tiden gik vi så hen til en bager i nærheden da vi ikke kunne lave os noget mad på vores nye værelse. Så var vi oppe i byen lidt efter det tog vi hjem igen, også senere måtte vi ud og spise igen. Klokken 23 ca. tog vi så på diskotek hvor vi var indtil klokken 5 efter det tog vi så hjem sove.

Idag stod vi op kl 11.30 ca. pakkede vores ting igen da vi ikke længere skulle være på værelset og vi kunne få vores lejlighed igen. Resten af dagen gik med at se film og slappe af.

Idag stod jeg op kl 05.30 og tog på arbejde. Her startede vi ud ned at sætte et el skab op. Efter det tog så ud til en kunde som skulle have sat nogle udendørsstikkontakter op og trukket nogle ledninger til spots i loftet, der var stort set ikke noget jeg kunne hjælpe med så det mest af tiden stod jeg bare og kiggede på hvad han lavede, det eneste jeg lavede var at holde el skabet op på plads hvor det skulle være, trak en ledning og ryddede op. Da jeg så kom hjem til de andre tog vi ud og handlede ind. Så fik vi os noget og spise så en film og gik i seng.

1. Maj

Idag stod jeg op kl. 05.30 og tog på arbejde. Henne på arbejdet startede vi ud med at tage alt det skrald som de havde liggende i en garage og kørte på lossepladsen med det. Efter det satte vi nogle kontakter og stikkontakter op i en villa ved siden af firmaet. Så var vi ude i en lejlighedsblok hvor alle eltavler skal rykkes ned i kælderen, der tog vi de gamle ledninger ned og tog clipsene som havde holdt ledningerne ud af væggene og gjorde klar til at der kunne komme en kabelbakke op.

Idag stod jeg op da min alarmringede men havde det ikke særligt godt så meldte mig syg. Så jeg fik også sovet lidt længere. Da jeg så stod op igen rydde jeg op i køkkenet og lidt rundt omkring, så en film. Også kom de andre hjem. Senere lavede vi aftensmad og så film igen.

Idag stod jeg op kl. 05.30 og tog bussen på arbejde. Idag var vi ude i en anden lejlighed hvor det skulle sættes nogle kablebakker op og laves en el tavle.

Kunne kun hjælpe med at sætte kablebakken op, da jeg ikke har forstand på det med at lave el tavler.

Da jeg så havde fri og var kommet hjem fik vi noget at ryddede op og pakkede vores ting.

1. Maj

Idag stod jeg op kl 05.30 og tog på arbejde. Idag var vi ude i den samme lejlighed som igår, der spartlede jeg de riller der var blevet lavet i væggene til ledningerne det gjorde jeg indtil kl. 13.00 hvor jeg så blev kørt hen til receptionen hvor alle vores til var. Kl 14.30 blev vi så hentet af Nina og Maria og kørt til færgen.