Zaventem, Belgien 12. december - 16. december 2022

Mandag 12. december 2022

Rejsedag til destinationen Bruxelles, Belgien. Vi tog tidligt afsted med fly, lidt over 7 mandag morgen. Da vi ankom til Bruxelles, så tog vi direkte ud til Haas HQ Europa. Her mødte vi Simon som er vores kontakt ved Haas i Belgien. Vi får en rundtur og ser lageret, showroom m.m. Vi efterlader vores bagage ved Haas og tager en taxa til Autoworld, Bruxelles – som er en kæmpe udstilling af biler fra alle årtier. Herefter går vi en tur op igennem Bruxelles, blandt andet fordi EU parlamentet. Vi slutter af med en kaffe inden vi tager tilbage til Haas, henter kufferter og så videre til hotellet. Resten af dagen forbereder vi individuelt på værelserne til dagen efter, kun afbrudt af en indkøbstur til nærmeste indkøbscenter.

Tirsdag 13. december 2022

Vi mødte ved Haas lidt over 8. Her blev vi så introduceret til de personer, som havde med project MFG at gøre, samt de regler som var gældende. Herefter fik vi 8 timer til at programmere. Vi var blevet forberedt på, hjemmefra, at der ville komme en overraskelse når vi kom derned. Der kom i alt 2 overraskelser. Den første var at det amerikanske samt det europæiske union’s flag skulle graveres på. Den anden overraskelse var endnu et emne. Vi delte os lidt op, således at Oliver og Oliver arbejdede sammen med Alexander og jeg arbejdede sammen. Da tiden var slut, havde vi nået det meste – der var stadig et par småting som manglede – men dem måtte vi kigge på dagen efter.

Onsdag 14. december 2022

Denne dag skulle vi køre de programmer vi havde siddet og kodet dagen før. Oliver og Oliver startede med det emne som de havde arbejdet på (det var det emne som vi havde forberedt hjemmefra og som de havde færdiggjort i går (tirsdag). Imens programmerede Alexander og jeg emne nummer 2 færdigt. Dagen gik fint, dog oplevede vi problemer med graveringerne. Her kunne vi ikke få det til at virke med at poste dele flag på én gang (maskinen meldte fejl). Vi prøvede at løse det, men måtte til sidst bare poste én streg ad gangen og køre på maskinen. Dette resulterede i at vi mistede én times tid. Men emne nummer 1 blev færdigt, og begge flag blev graveret. Emne nummer 2 gik også godt. Grundet den tabte tid på graveringen af emne 1, så havde vi lidt stress på til sidst får at blive færdige. Vi blev færdige med emne nummer 2. Det eneste som manglede var gravering af holdnavn og reifninger. Herefter spiste vi noget aftensmad og tog tilbage til vores værelser.

Torsdag 15. december 2022

Torsdag var afslutningsdag på Project MFG og det var mest lidt formel afslutning på dagene. Efter dette var overstået havde vi resten af torsdagen til os selv. Vi tog en tur til Leuven, kiggede lidt forretninger, spiste noget god frokost samt aftensmad. Vi tog tidligt tilbage til værelserne da vi var godt trætte efter en intens tirsdag og onsdag.

Fredag 16. december 2022

Hjemrejsedag. Vi blev på værelserne indtil det var tid til at tage i lufthavnen. Vi tog til lufthavnen, fik afleveret bagage. Efter sikkerhedstjek, så gik vi rundt og kiggede på butikker (der er ikke så meget andet at lave i en lufthavn) Vi spiste lidt mad sammen, og samtidig holdte en lille gennemgang/opsummering af dagene. Så fløj vi hjem, og det var så afslutningen på en rigtig fed konkurrence/tur til Bruxelles.