Antwerpen, Belgien, d. 12/02/2024 - 23/02/2024

Min veninde, Isabella og jeg var så heldige at hav e fået en praktikplads i Antwerpen D et var vi enormt glade for og vi var så spændte på at skulle afsted. Den 10. februar tog vi et tog til København sammen med andre for vores klasse der også skulle til Belgien. Derfra skulle vi med Flixbus hele vejen til Belgien.

På vores lange tur over natten kom vi igennem Tyskland og Holland, hvor vi skulle vente et par timer i Amsterdam. Derfra havde vi en kort bustur
til Antwerpen. Da vi endelig var ankommet, sagde vi farvel til de andre og fandt det Airbnb vi havde lejet til de to uger. Vi mødte
udlejeren ude foran og hun viste os op i lejligheden. Da vi havde kigget igennem lejligheden, købte vi lidt ind og gik en tur i byen.
Senere på aftenen skulle vi mødes med 2 studerende fra den skole jeg skulle gå på den sidste fredag. De hed Yasmi ne og
Yentl , de var virkelig flinke og vi havde en hyggelig første aften med dem. Mandag morgen skulle jeg afsted på arbejde. Jeg skulle
være i en by ved navn Sint Niklaas der lå omkring 30 min i tog fra Antwerpen Centraal. Jeg ankom til byen og blev
mødt af min mentor An Sofie og hendes lille barn, på stationen i Sint Niklaas. Hun havde verdens grimmeste
cykel med til mig, så jeg kunne cykle fra stationen til arbejdet, hvi lket var rigtig sødt. Første dag fulgtes vi afsted
og jeg lærte en smutvej derover. Da vi var ankommet til mit arbejde, fik jeg en ny mentor dér og An Sofie tog vider e.

Jeg skulle arbejde i en genbrugsbutik kaldet Kringwinkel, Den Azalee. Den var kæmpestor og der var en masse mennesker der arbejdede der. Min mentor i genbrugsbutikken var virkelig sød og imødekommen. Hun forklarede at hele stedet var en social økonomisk butik. Hun viste mig stedet, hvor jeg ville få udleveret tøj samt sikkerhedssko. Jeg kom ind i selve butikken, der også var gigantisk. Hver morgen var der en slags briefing, hvor man fik tildelt de forskellige vagter. Denførste uge havde jeg arbejde fra kl 9;30 17:00 og den anden uge fra 9:30 til kl 15:00. Jeg nåede at prøve en masse forskellige ting på arbejdet heriblandt at stå i kassen, rette tøj af og ind checke bøger. Den første uge gik med at arbejde og lære stedet Den første uge gik med at arbejde og lære stedet og og menneskerne atmenneskerne at kende. Når kende. Når vi havde fri hyggede vi os i vi havde fri hyggede vi os i lejligheden eller cyklede rundt i byen. lejligheden eller cyklede rundt i byen. Om lørdagen Om lørdagen skulle vi på skulle vi på en fælles tur til Genten fælles tur til Gent. Hvor vi så den smukke by på en byvandring. . Hvor vi så den smukke by på en byvandring. I den sidste uge var Isabella og jeg enormt kede af at I den sidste uge var Isabella og jeg enormt kede af at skulle hjem skulle hjem igen. Derfor brugte vi en masse tid på at gå ture i byen og på igen. Derfor brugte vi en masse tid på at gå ture i byen og på museer.

Vi blev begge to rigtig glade for en jazzbar i Antwerpen, museer. Vi blev begge to rigtig glade for en jazzbar i Antwerpen, den nåede vi at besøge 3 gange. Jeg havde min sidste dag på den nåede vi at besøge 3 gange. Jeg havde min sidste dag på arbejde om torsdagen, hvor jeg tog afsked med dem. Fredarbejde om torsdagen, hvor jeg tog afsked med dem. Fredag var ag var vores sidste dag, her skulle jeg i skole i Sintvores sidste dag, her skulle jeg i skole i Sint–Niklaas. Først var jeg Niklaas. Først var jeg på besøg på besøg og skulle fortælle om børnehaver i Danmark. Det var og skulle fortælle om børnehaver i Danmark. Det var meget spændende at snakke om forskellene der var. Herefter skulle jeg være i en klasse med meget spændende at snakke om forskellene der var. Herefter skulle jeg være i en klasse med elever der skulle arbejde elever der skulle arbejde i butik. Isabella og jeg fik heldigvis i butik. Isabella og jeg fik heldigvis tidligt fri og havde tid til vores sidste gåtur igennem tidligt fri og havde tid til vores sidste gåtur igennem Antwerpen, hvor vi fik shoppet det sidste. Vi skulle med en Antwerpen, hvor vi fik shoppet det sidste. Vi skulle med en bus om aftenen kl 22. Inden vi tog afsted skulle rydde hele bus om aftenen kl 22.

Inden vi tog afsted skulle rydde hele lejligheden op, hvilket vi fik enormt travlt med. Vi nåede lejligheden op, hvilket vi fik enormt travlt med. Vi nåede heldigvis bussen og tog den hele vejen til Hannover. Her heldigvis bussen og tog den hele vejen til Hannover. Her skulle vi vente fra skulle vi vente fra kl 5:00kl 5:00–6:30. Derfra skulle vi tage videre 6:30. Derfra skulle vi tage videre med bus til Hamborg, hvor vi også havde omkring 2 timers med bus til Hamborg, hvor vi også havde omkring 2 timers ventetid. Endelig nåede vi den sidste bus fra Hamborg mod ventetid. Endelig nåede vi den sidste bus fra Hamborg mod KøKøbenhavn. Efter en længere diskussion med en sur, tysk benhavn. Efter en længere diskussion med en sur, tysk buschauffør måtte jeg godt stå af ved færgen og jeg blev buschauffør måtte jeg godt stå af ved færgen og jeg blev hentet i Rødby. Jeg har virkelig haft en fantastisk tur, hvor hentet i Rødby. Jeg har virkelig haft en fantastisk tur, hvor jeg har mødt en masse forskellige mennesker. Folk har været ekstremt venlige og jeg har mødt en masse forskellige mennesker. Folk har været ekstremt venlige og imødekommende. Isaimødekommende. Isa og jeg var begge enige om at tage derned igen, så snart vi kunne. og jeg var begge enige om at tage derned igen, så snart vi ku