Dagbog – Studietur

14.

vi mødtes i lufthavnen, mig og nogle andre nåede kun lige netop flyet. Vi kom til Manchester hvor vi hurtigt kom ombord på en bus til York. Meget kort tid efter vores ankomst blev vi hentet af vores værtsfamilier. Lasse og jeg fik en pizza og vores værelse da vi kom ”hjem”.

15.

Lasse og jeg fik toast til morgenmad og blev kørt af vores værtsmor til uni. Dagen på universitetet gik med 1,5 timers lektioner, nogle mere spændende end andre. Sidst på dagen mødtes vi med den danske ambassadør. Da vi fik fri tog vi hjem til familien og mødtes med nogle fra klassen der boede tæt på os.

16.

I dag tog vi bus til uni, med vores nye buskort vi havde fået udleveret fra skolen. Igen 1,5 timers lektier omkring kulturelle forskelle. Efter uni hang vi lidt ud med nogle fra klassen

17.

vi stod op og fik morgenmad inden vi tog bussen til universitet. På uni var det igen 1,5 timers lektioner med kulturelle forskelle og teambuilding. Til sidst tog vi til ”speed dating/conversation” hvor vi fik snakket med andre studerende

18.

vi stod op og tog ind til byen hvor vi mødtes for at ”walk the citywall”, hænge ud og laven vores opgave. Derudover tog vi med lærerne ind og se Jorvik museum om vikinger. Efter havde vi fritid til at opleve byen og shoppe. Det sidste vi skulle var at tage hen på uni igen og sige farvel til lærere og værtsfamilier. Vi fik desuden også vores diplomer.

19.

vi tog ind til byen og mødtes ved kirken, for at aftale hvordan og hvorledes med lærerne. Vi fik fritid til at gå rund i byen inden vi skulle på guided tur i den enorme kirke.  Efter kirken gik nogle af drengene og jeg på en buffet restaurant ”cosmo” hvor vi efterfølgende bare hang ud i byen og på uni inden vi tog hjem til familierne.

20.

Lasse og jeg sov lidt for længe og måtte næsten løbe ud af døren for at komme til stationen hvor vi skulle mødes medklassen, da vi skulle rejse til Portsmouth. Rejsen var okay lang men hyggelig nok. Vi kom til stationen i Portsmouth hvor taxier kørte til vores værts familier. Det viste sig at vi boede 5 sammen i stedet for 3. Det var ikke hvad vi regnede med med maden var helt fin.

21.

vi stod op og var stadig ikke tilfredse med vores motel lignede sted med mug i vinduerne. Vi tog til IBD kl 12 og fik informationer samt en rundtur i byen. Dernæst var  vi frie og hyggede os i byen og fik lidt mad

22.

vi stod op og tog på arbejde, jeg arbejde på LibDem office et politisk parti, meget flinke folk, først skulle jeg lave ”phoning” ringe til deres tidligere frivillige og spørge om hjælp og derefter skulle Thor og jeg bare leve ”sticking” sætte klistermærker på breve i flere timer, derefter tog vi hjem.

23.

vi stod op og tog på arbejde, arbejdsdagen var meget lig dagen før, 8 timers ”sticking” med en frokostpause selvfølgelig. Efter arbejde kl 17 tog jeg hjem og blev mødt af mit værelse med nyheden om at vi blev flyttet til et andet sted. Det var godt for der var som sagt en mand der virkede truende over for William, mug i vinduet og en af os skulle sove med fremmede på et andet værelse. Tim, Tobias og jeg tog på hotel.

24.

vi stod op og spiste morgenmad med Kristian, hvorefter jeg tog på arbejde med endnu en dag ”sticking”. Da vi fik fri tog jeg hen til hotellet for at få yderligere information, vi blev flyttet i hver vores værtsfamilier, jeg kom til Skeel og Marcus og deres vildt søde værtsfamilie. Aftenen gik med at tage ud og hygge og spise med nogle af drengene fra klassen + en tur på stranden.

25.

Samme procedure som dagen før morgen mad og så på arbejde, denne dag var der dog kun lidt ”sticking” men også ”delivering”, altså at putte flyers i folks brev sprækker. Da jeg fik fri tog jeg hjem hurtigt og så videre til Frands og Hans’ værstfamilie til have hygge, der var vi til sent ud på aftenen, da vi splittedes tog jeg hjem til min ”nye” værtsfamilie som hyggede ude på terrassen som Marcus og jeg joinede.

26.

Igen stod vi op, nogle havde fri… og vi andre skulle arbejde fra klokken 9 igen. Vi gik ud og leverede flyers igen inden vi gik før (kl 13) for at mødes på IBD til diplom overrækkelse. Efter arrangementet på IBD tog en stor gruppe af os i byen og shoppede og videre til stranden og bade. Senere på aftenen tog de fleste af os på restaurant og fik luksus mad. Da jeg så endelig tog tilbage til familien pakkede vi og gik i seng.

27.

Skeel, Marcus og jeg stod op og regnede med at blive kørt af familiens søn, men han var for træt og doven hahaha, så vi bestilte en Taxa og kom til stationen alligevel. Vi kom med en bus der kørte og til Harvant, hvor vi skule med to forskellige toge til Gatwick airport, hvorfra vi selvfølgelig fløj til DK. I lufthavnen fik jeg lige købt lidt mad og lidt mere mad. I DK splittede vi rimeligt hurtigt op og tog hjem efter en meget god studie tur.