det var så fedt!

søndag d. 17/3-19

vores første dag i spanien

Vi ankommer til Københavns lufthavn kl. 8:25, hvor vi tjekkede ind 10 minutter efter. Efter vi tjekkede ind og fik vores boardingkort og mærke til bagagen, gik vi til skrænten og gav vores bagage. 9:55 gik vi ombord. Vi lettede 10:25. Vi landede i Málaga kl. 14:05. Efter vi hentede vores bagage, kom der en chauffør fra Venga og kørte os tæt på vores hotel. Vi gik resten af vejen til hotellet hvor vi tjekkede ind. Vi skiftede tøj, og efter gik vi en tur. Efter turen, fandt vi et sted at spise som hed “Noodles”. Efter turen, havde vi afslapning, hvor vi lagde os til at sove om aftenen. Vi lærte en masse om det Spanske køkken. Det smagte så godt!

første dag!

mandag d. 18/3-19

første skole dag

Efter vi havde spist morgenmad, tog vi i skole hvor vi havde om “Being young and english in Spain” vi snakkede om f.eks. Millie Bobby Brown, som faktisk var født i Spanien men flyttede til USA senere i hendes liv. Efter det, fik vi en rundtur af vores guide, hvor vi bl.a lærte om hvordan man kendte forskel mellem en bitter og sød appelsin. Vi lærte os om at en kunster ville sætte specielle figurer på hjørnerne af Spaniens gader.

coca-cola!!!

tirsdag d. 19/3-19

coca-cola fabrikken

Vi vågner kl. 7 og spiste morgenmad kl. 8. Efter det, tog vi ned til skolen og havde undervisning indtil kl. 12, hvor vi spiste morgenmad. Efter morgenen, tog vi på den lokale Coca-Cola fabrik, hvor vores guide hed Laura. Hun fortalte om os firmaets historie og forskellen mellem “Coca-Cola” og “Coca-Cola European partner”. Forskellen er åbenbart at selve Coca-Cola er HELE firmaet, som også ejer alle søsterfirmaerne og Coca-Cola European partner er de europæiske forskellige fabrikker og bygninger de har her i EU. Efter besøget, tog vi i skole hvor vi havde “Intro til Spansk” vi lavede forskellige øvelser som f.eks. tal og basiske sætninger. Efter spillede vi bingo, hvor jeg kom på en anden plads J Vi havde sådan en god dag og lærte om en masse omkring Coca-Cola og selvfølgelig om Spansk! Adios!

spanske elever!

onsdag d. 20/3-19

Skolebesøg

Efter morgenmad, gik vi ned til en skole som hed “San Jose” hvor vi skulle møde en klasse fra 1.G. Alle eleverne var på vores alder og de kiggede på os som om vi var fra en anden verden. (Det var stadig sjovt). De var meget venlige og flinke, og viste os rundt på deres skole og deres ”mekaniker-hal”, hvor unge som kende ville være mekanikere uddannede sig. Der var en der spurgte om vi var fra Tyskland… vi begyndte at grine så tror jeg vi skræmte ham væk. Vi havde sport og mødte en masse forskellige studerende. En af de søde elever som viste os rundt hed Maria, og det var hende der snakkede mest og viste os rundt. Hun var åbenbart formanden for hendes klasse. Efter skolebesøget, tog vi på stranden hvor vi spillede Volleyball med nogle andre som også var vores alder. Efter, tog vi tilbage på hotellet og arbejdede på vores dokumentationsopgave.

katedralen!

torsdag d. 21/3-19

besøg på katedralen

Efter vi havde spist, tog vi i skole og havde om “Spain and the EU”. Vi snakkede om de forskellige problemer Spanien ville have med Eu efter Brexit, og specielt for de britiske borgere som bor her i landet. De ville ikke have ret til deres pension og lægehjælp hvis de forblev i landet efter Brexit. Efter skole, tog vi i katedralen, hvor vi havde om forskellige religiøse malerier og arkitekturer. Ved hvert maleri, ville der være et nummer som man kunne trykke på og høre historien bag hvert værk. Vi havde nemlig sådan nogle telefoner vi kunne teste numrene ind i og høre mere. Vi lærte mere om Jesus og hans genoplevelse. Vi lærte også om Jomfru Maria, og hendes historie.

udflugt!

fredag d. 22/3-19

besøg på borgen

Anden sidste dag i skole havde vi om “The Spanish Social Security”. Vi lærte om de forskellige krav man skulle opfylde for at f.eks. få dagpenge eller kontanthjælp. En af de største krav der er, er at man skal være i arbejde for at overhovedet at kunne få noget som helst hjælp fra staten. Efter det, havde vi en udflugt til borgen Gibralfaro, hvor vi så ud over borgen og de forskellige ruiner mens vi lærte om historien. Der var mange forskellige planter og træer. Man kunne gå helt op til til toppen, hvor der var en fantastisk udsigt!

sidste dag!

Lørdag d. 23/3-19

farvel til skolen

Sidste dag i skole havde vi om “Brexit”, hvor vi gik mere i dybden omkring de forskellige landes afhængighed hvis Storbritannien beslutter sig for ”No-deal Brexit”. Altså, hvis Storbritannien beslutter sig for en såkaldt ”No-deal Brexit”, betyder det de ikke ville lave en aftale med de lande de har kontrakter og aftaler med, specielt når de kommer til export fra f.eks. Tyskland til Storbritannien. Efter vi havde sagt farvel til vores lærer Dani, tog vi tilbage på hotellet og lavede dokumentationsopgave indtil vi skulle ud og spise. Vi tog på en fancy restaurant, hvor de dansede Flamenco. Der var meget underholdende. Maden var også rigtig god!

vi flytter!

søndag d. 24/3-19

flyttedag!

I dag var dagen vi blev nød til at sige farvel til Malaga men i stedet sige goddag til Torremolinos! Vi havde til 14:30 at pakke alle vores ting. Vores bus kørte nemlig kl. 15:00 til vores nye hotel. Vi tjekkde ind på vores nye hotel kl. 15:45, hvor vi så fik en nøgle hver til vores værelser. Vi fik et værelse lige foran indgangen, hvor man kunne se poolen. Ja, vi havde en pool! Efter vi havde lagt vores ting på plads, tog vi en gåtur langs stranden. Der var lidt vind, så bølgerne var store.

sol og strand!

mandag d. 25/3-19

hyggedag

I dag lavede vi lidt ændringer på planen. Fordi vejret var SÅ DEJLIGT i mandags, fik vi en hyggedag i mandags, i stedet for i onsdags. Der var varmt, og solen skinnede direkte ned på os. Vi solede os og fik en masse farve på kroppen. Vi lavede ikke andet end at hygge os og snakke!

england!

tirsdag d. 26/3-19

vi besøgte et andet land! :O

I dag besøgte vi bogstavelig talt et andet land! Vi blev hentet 07:45 fra vores hotel, og blev kørt til Gibraltar. Køreturen tog ca. 1 time og 45 minutter, men det var det hele værd. Da vi så den kæmpe klippe der var, blev vi alle chokeret. Vi blev kørt ind i et parkeringshus, hvor vi fandt vores chauffør som hed Brian. Han var meget sød og flink. Han kørte os rundt i Gibraltar og snakkede om koloniens historie.