Dagbog

Uge 1 – York

Dag 1: I dag har vi været på York universitet som blandt andet har budt på undervisning i Marketing og kommunikation. Derudover fik vi en times lang rundvisning på universitetet og et bedre indblik i studiemiljøet i UK – dette har blandt andet givet mig et bedre indblik i den engelske kultur hvad ankommer studiemiljø. Det har været super spændende og til stor gavn for mig, da jeg altid har haft en drøm om at studere internationalt.

Dag 2: I dag har vi haft oplæg om Team Building og menneskers måder at agere på i grupper. Dette har været unådig lærerigt og utrolig sjovt. Vi lavede blandt andet også øvelser i team Building og analyserede derefter hvilke segment vi hver især var som person i en gruppe samt hvordan vi reagerer på forskellige ting og på hvordan vi kan gøre vores svagheder til styrker. En super lærerig dag, med nogle dygtige lektorer fra York University.

Dag 3: I dag har vi (igen) haft en god undervisning på universitetet. I dag med en masse oplæg. Blandt andet om fodbold. Og selvom fodbold ikke interesserer mig, var der en masse spændende og relevante elementer. Super dag. Derudover har vi hygget som klasse på universitet samt lært en masse at kende. Dejligt universitet!

Dag 4: På dag 4 var vi på sightseeing i York-indre-by, hvor vi oplevede bylivet herovre. Vi havde bl.a. gåture med stop hvor vi skulle tage billeder og oplevede punktet i York. Vi var både oppe og gå på ’muren’ og inde på Yorvick museum. Yorvick var klart den bedste oplevelse i dag og noget vi har haft set rigtig meget frem til.

Dag 5: I dag har vi været igen været på sightseeing hvor vi var på rundvisning i York Minster – den smukkeste kirke og en kæmpe oplevelse. Herefter havde vi fritid, hvor vi nogle elever – selv – tog ud på kanatrumfart gennem Yorks smukke kanaler.

Dag 6: (REJSEDAG)

Uge 2 – Portsmouth

Dag 7: I dag har vi haft første dag i Portsmouth. Heriblandt været til møde på IBD og hørt om, hvordan ugen vil forekomme. En masse spændende oplevelser og arbejdspladser er os i vente!

Vi har også været oppe i Emiratets derudover.

Dag 8: I dag har jeg haft min første arbejdsdag hos Watkinz & Faux. Jeg har fået snakket en masse engelsk og nydt dejlige Portsmouth. Jeg har blandt andet også lært en masse nye høflige ord!

Dag 9: (2. Arbejdsdag) I dag har været 2. Arbejdsdag.

Dag 10: 3 arbejdsdag. I dag har været super spændende og har skillet sig meget ud fra de andre – i dag har jeg nemlig fået lov til at se, hvordan restauranten markedsfører sig og været med ind over noget regnskab, som jeg jo elsker som HHX’er. Super dag og super restaurant.

Dag 11: 4 arbejdsdag. I dag var en dejlig dag. Blev først vækket af fødselsdagssang og brunch af min kære værtsfamilie, derefter forkælet af min arbejdsplads. Sluttede dagen af med at hygge med pigerne fra klassen, på en lækker restaurant i hjertet af Portsmouth.

Dag 12: 5 og sidste arbejdsdag. Helt sørgeligt at skulle tage afsked. Afsluttede dagen med en tur på stranden efterfulgt af en lækker cafe-tur med klassen. Jeg vil savne Portsmouth, min værtsfamilie og min arbejdsplads ekstremt. Men det bliver dejligt at komme hjem til min familie efter 2 uger i England i morgen.

Dag 13: (REJSEDAG) hjem til DK.