Freilassing i Tyskland

  1. marts. Den første dag, blev vi hentet af Jesper om morgenen. Kørte vi ud og mødtes med værkstederne, og mødt vores kommende “kolleger”. Efter vi havde mødt dem, kørte vi mod Østrig for at se et fort.
  1. marts. Vi startede på værkstedet, lærte mine kolleger at kende, og vi lagde hårdt ud på værkstedet. Vi startede med at samle en motor.
  1. marts. Jesper og jeg er alene. Steve og Phillipe er taget hjem, så kun Jesper og jeg skal ud med en af de tyske elever. Vi tager ud på restaurant og får noget dejligt frokost og en kold øl. Vi var sammen med Tina, tyskeren, og hendes kæreste. Jesper og jeg kørte med hver af dem, ud til en gokart bane. Vi fik brugt godt med tid på at køre gokart. Derefter kørte vi ud og så et utrolig langt slot, Burghausen – vist Europas længste.
  1. marts. Vi havde haft hele dagen til at lave hvad vi ville, også skulle vi være sammen med Lucas om aften, vi havde aftalt med ham at vi skulle ud og spille laser tag, da vi bliver hentet kører vi et godt stykke vej. Vi ankommer, får lavet nogle kort så vi kan spille. Vi får grinet en masse og løbet, det var virkelig hårdt men også utrolig sjovt.
  1. marts: på skolen i Tyskland. Der er meget mere disciplin og lærere er hr.! De har nyere programmer end os.
  1. marts: Tager jeg mod Østrig sammen med mit værksted, blev hentet ca. klokken 06.45. Vi skulle køre rally. Jeg fik en tur i en Mitsubishi Evolution 6. Fik desværre ikke en tur på banenL
  1. marts: Startede på hotellet med fælles morgenmad. Lastbiler og biler er sat op på servicepladsen ligesom et pitstop. De 6 biler blev ordnet mellem hvert løb. Min opgave var at de var rene og havde rigtigt dæktryk – og finde værktøj frem. Vi fik ingen medaljer.
  1. marts: konkurrencens dag 2. Bilerne blev gjort klar og rengjorte efter fælles morgenmad. Der er 10 mekanikere på holdet. Når der kun er ½ time fra bilerne kommer ind til de skal ud igen, er der stress på! Vi skal osse smøre mad til kørerne. Da det er var færdigt pakkede vi telte og det hele ned i regn og slud. Jeg var så træt at jeg faldt i søvn på restauranten. Vi havde været i gang fra kl 8 til 23!
  1. marts: Hjemtur og morgencirkus. Det var en lang tur de 4 timer hjem.
  1. marts: Tilbage på job. Vi pakker ud og sætter på plads. Det tager tid og tømme 4 lastbiler og hele formiddagen går med det. Der er fælles frokost hver dag. Der var ikke så meget resten af dagen.

20.-22. marts: der er ikke så meget at lave på værkstedet. Vi fik tiden til at gå med at skifte reservedele og rengøre. Jeg ordnede hjulophængene på én af bilerne. Jeg blev også spurgt om jeg kunne svejse, så det fik jeg lov at prøve.

  1. marts: fri indtil vi skulle til samtale med mester og Simon, vores kontaktlærer. Fik beviser for at vi havde fuldført! Vi køber ind til et lækkert afskedsmåltid til lørdag.