San Sebastian, Spanien d. 26 februar - 10 marts 2023

Søndag/dagen vi fløj til Spanien:

jeg blev hentet af Lasse og hans far kl 9:05, vi ramte lufthavnen kl 10:00 og mødte de andre i terminal 2. jeg checkede ind også gik vi hen mod vores gate. Vi fløj kl 12:25 og lande i Amsterdam kl 14:10, vi gik i den store lufthavn og kom ind i et lille fly på størrelse med et privat fly, vi lande i Bilbao kl 18:00 og blev hentet af en lille bus for at hente vores bil. Da vi kom til vores hostel fik vi vores mad og pleje penge, også gik vi ned i et pizzaria og jeg fik en pepperoni pizza.

Mandag/ første skole dag:

vi vågende kl 06:30 og gik i bad og ned og få morgen mad, vi kørte hen til skolen. Da vi kom hen på skolen stod vi bare i indgangen meget akavet og ventede micquel, vi blev taget ind i et lokale også fik vi information om hvad vi skal og skolen efter han havde forklaret fik vi en rundtur. Vi blev taget ind i klasse lokalet og skulle fortælle hvem vi er. Vi kom ind i nogen grupper som vi skulle arbejde med under hele forløbet. Efter skole ville vi ned og se byen, vi endte med at gå i 5,5 timer og gået i 3000 butikker.

Tirsdag:

da vi kom til skolen fik vi vist nogen af deres regnestykker som de skal bruge til deres projekt. Efter vi fik vist det de havde lavet indtil videre kom micquel over til os og forklaret os om hvordan solceller virker. Vi fik en lille rund tur igen men det var med hvad de laver, vi kom op på et tag og så hvor de lærer at sætte solceller op og nej, vi gik ned for taget og ind i en container hvor de skal lave et solcellehus, vi så hvordan det hele virkede med konvertere og batterierne. Efter containeren vi gik videre og så alle deres solceller og vi så også at skolen kun betaler for 20 watt af strøm for hele skolen. Da jeg kom op i klassen igen begyndte jeg at snakke med markel og han hjalp mig med at lave en sikrings tavle. Da vi kom hjem sad vi lidt også gik vi ned i byen for at få noget mad, vi endte med at gå på burger king hvor jeg fik en dobbel bøf dorito bruger.  Vi endte med at gå hjem fra byen og bruge resten af aften på værelset.

Onsdag:

jeg vågnede som altid 6:30 og gik i bad og spiste toast med smør. Da vi kom i skole fik vi vores opgaver forklaret, jeg skulle ud i solcelle containeren og installer en ny converter og fjerne en gammel tavle, det var også her jeg lærte Aitor at kende. Jeg fik et øgenavn som er Thomas the worker. Vi havde pause også efter den spurgte oliver om vi ikke kunne bytte så han kommer ind i containeren og jeg kom op på taget og installer solceller med markel, det gjord vi så og jeg gik op til markel og lavet profilerne til de mål de skal være. Efter slappet jeg af på værelset indtil vi skulle spise så gik vi hele vejen ned til McDonald hvor jeg fik en tripple cheeseburger og en eller anden burger, vi gik en tur i byen og lidt op af bjerget også hjem og sove.

Torsdag:

jeg vågnede igen 6:30 og gik i bad og spiste nogen toast med smør. Da vi ankom til skole begynde vi og lave de sidste profiler, vi stod alle og snakkede og blev inviteret til punco pude( som er hvor man går fra bar til bar og køber en øl også får man en lille bid mad), vi sagde ja til det. Da pausen kom skyndte vi os ned og købe vores ebarriko og gå ud til pause. Da vi kom ind igen begyndte vi på at installer de profiler vi har lavet vi skulle installer 4 styks og det var det vi nået for den skole dag. Da vi kom hjem gik vi ned i bm deres version af netto. Vi lagde vores ting vi havde købt på værelset også smuttede vi ned i byen. Vi mødtes med Aitor ved siden af la palma, og han førte os hen til stationen hvor vi mødres med markel og oihan. da vi kom til vores først bar og havde fået vores øl og mad kom unai og unax. Resten af aftenen gik vi bare fra bar til bar og fik vores øl og mad også var det hjem på værelset igen og sove.

Fredag/fodbold kamp:

Jeg vågnede og spiste og kørte mod skolen 7:35. vi skulle ud og kigge på en kæmpe solcelle mark så da vi ankom skulle ned i en bus og kører i 2 timer. Da vi ankom begyndt en man at snakke i 1,5 time på spansk, å jeg forstod ikke noget men miquel kom over efter og forklaret os hurtigt at det er ikke som normale solcelle marker det er firmaer der hjælper hinanden med strøm. Vi gik og kiggede på solcellerne i 30 minutter efter kørte vi hjem igen. Da vi kom til skolen fik jeg et lift af en fra skolen og fik en rigtig spansker tur hjem. jeg kom hjem på værelset og vente på vi skulle gå så vi kunne se fodboldkamp. Vi gik hen mod stadionet og fik noget at spise på mellem vejen, da vi kom hen til stadionet kom eneko og hentet os også kom vi over til hans venner indtil vi skulle se kamp. Eneko hjalp os med at komme ind også fik vi nogen gode pladser lige oppe ved det ene mål. Kampen sluttede dsv 0-0 så det betød at der ikke var noget fest ude på garderne efter så vi gik hjem og slappede af.

Lørdag:

Vi vognede alle sammen og gik ned i bm og købte noget mad til morgenmad mig, lasse, lucas og mathias købte nogen baguette og pama skinke så vi kunne lave en sandwich. Vi slappede af indtil vi skulle have aftensmad så smuttede vi i byen og gik på bar og hyggede resten af dagen.

Søndag:

Jeg gjord det samme søndag som jeg gjord lørdag og gik jeg ned til burger king og spiste.

Mandag/max ankomst:

Vi vågnede som normalt 6.30 og spiste morgenmad men det var lidt anderledes or der var ingen Peter. Men da vi havde gjord os klar ventede vi ude foran vores hostel på at blive hentet er miquel og noah, jeg kørte med noah. Da jeg kom til skolen begyndte vi at installere solcellerne og mig og markel tog sikkerheds udstyr på så vi kunne lave det sidste, det brugte vi hele skolen dag på. Da vi skulle hjem blev vi heldig vis kørt hjem af Miquel og Noah igen for max havde ikke landet endnu, jeg kørte med Noah igen. Da vi kom hjem ventede vi i 30 min også kom max, vi bød ham velkommen også gik jeg en tur med max forklaret ham alt vi har lavet indtil videre. Mig, lasse, oliver og max smuttede ud senere på aftenen og spiste bøf også ud og få en is. Vi smuttede hjem og sove.

Tirsdag/ klatring og brunch:

Vi gjord som normalt og kørte mod skolen og da vi kom på skolen hoppede jeg ind aitors bil også kørte vi i cirka 40 min tid hen og klatre. Da vi kom ind i klatre hallen og havde skiftet tøj og taget klatre sko på, kom der en arbejder og opvarmet med os, også blev vi delt i nogen grupper og begyndte klatre. Min gruppe starte på en helt del små sten med nogen små router men det var virkeligt svært jeg fik kun nogen af dem jeg prøvede, men efter det kom vi ned til de store sten, det var nok det sjoveste for det var der jeg var bedst, der var mange unik baner og jeg kunne bare dem alle udover en den røde, men holdte en pause for vi skulle over og klatre med reb om os og det var en meget lille person som skulle holde mig men jeg stolede på de ved hvad de lavede. Jeg klatrede op uden problemer også var det tilbage til den røde route igen. Jeg snakkede men en fra klassen der hedder manex om det og han lærte mig hvordan jeg skulle placer mig også kunne jeg tilsidt. Nu var vi færdige med at klatre så vi kørte hen til miquel cafe ting, vi kom for tidligt så for at bruge tiden gik vi hen og fik en øl. Da vi kom tilbage var maden klar og jeg fik alt muligt spansk mad som smagte rigtigt godt, og det de drikker til brunch er en bitter cider men det var vi nød til at tømme nogen flasker.  Efter brunchen kørte jeg hjem og slappede af indtil jeg fik et opkald af lucas og jeg gik ned og mødte med lucas, lasse, aitor og markel og spiste noget mad.

Onsdag: vores turist tur

Vi fik lov til ar sove længe så da vi vognede gjord vi os klar uden morgenmad for det ville vi kører ud og spise. Vi kørte en tur ud til en by lige ved grænsen til frankrig og gik der. Vi smuttede ind på en morgenmads restaurant og spiste, jeg fik egg bacon toast og vafler. Efter jeg havde spist gik mig og lucas ned til vandet og bare sad og snakkede indtil de andre kom. vi gik videre også tilbage til bilen hvor vi kørte til en by ved siden af hvor vi kørte på de mest smalle stier hvor vi lige pludselig mødte noah fra klassen det var meget sjovt. Efter det kørte vi hjem. mig, mathias og lucas gik ned i byen og shoppede lidt indtil jeg fik en besked fra markel om han var på date på stranden så selvfølgelig skulle vi hen og sige hej, vi snakkede lidt med dem også gik vi videre, vi mødtes med max rene og de andre danske drenge og spiste aftensmad, jeg fik en stor burger med en kæmpe mozzarella stick i midten, da vi var på vej hen og få en is mødte vi markel igen og han havde mødtes med nogen venner så vi var sammen med dem og fik nogen øl. Efter gik vi hjem og sov

Torsdag/bedste dag:

Vi ankom til skolen og fik at vide de skulle skrive report så vi kunne ikke rigtigt lave noget med dem i skolen, men jeg blev sat til at lave noget på en forsøgstavle. Så det lavede jeg hele skole dagen. Efter skole slappede vi af også var det ned i byen med dem fra spanien. Vi mødte med dem fra spanien på en bar og fik punco pude og se fodbold kamp. Efter kampen havde vi fået en god pomille så vi tog videre hen og spiste en dejlig burger også hen i den gamle del af byen. Vi var i den gamle del a byen helt til klokken blev 2 også var det hjem for mig og mathias da vi kom hjem lå oliver og janik og sov. Men lasse og lucas var stadig ude

fredag/ den sidste dag:

fredag var en sjov og meget hård dag. Da vi vågnede havde vi det alle halvt klamt og fik en sjov historie at vide at da oliver gik ned tik morgen mad kl 7 kom lucas gående op af trappen hjem fra byen, det havde vi det meget sjovt med. Men vi kom i skole og vi alle var helt døde, vi passede bare os selv den dag. Men vi kørte hen mod lufthavnen kl 13:30. vi afleveret bilen og ventede i lufthavnen jeg købte chips og slik til turen. Da jeg landet i danmark fik jeg en god overraskelse at min kæreste stod og ventede det var godt

det var min ferie, tak for den Rene