Jonas Hansen

Logbog Dag 1

6/5-2018

Vi startede dagen med at mødes ved Rødby-Færge vi skulle sejle klokken 14:15. Da vi så var landet i Tyskland ventede Nina på os og Dittmann, Otto, Daniel og jeg blev kørt til Lübeck. Da vi fik vores lejlighed, pakkede vi ud og fik af vide hvor vi skulle hen og hvornår. Efter det skete der ikke rigtigt noget.

7/5-2018

Jeg startede dagen med at stå op klokken 05:00, så mødtes jeg med Anton som kørte os til en byggeplads hvor der var en elevator der skulle isoleres. Jeg fik ikke til at isolere, men fik æren af at kunne hive søm ud af nogen plader, efter det tog vi til Lübecks rigeste mands ejendom. Der sad jeg også bare og kiggede, fordi der ikke var noget og lave til mig. Så derfor synes jeg at det var en pænt skod første arbejdsdag.

8/5-2018

Dittmann og jeg startede med at stå op klokken 05:00, derefter tog jeg hen til mødestedet og blev hentet. Vi var hos ”ham den rige”, men der var kun efter klokken 13:00 jeg fik lov til at lappe nogen hulle i lecablokkene ellers sad jeg bare og snakkede med Anton (han er byggeansvarlig) han ville gerne have hjælp til sit engelsk, så vi snakkede i nogen timer.

9/5-2018

Jeg stod op klokken 05:00 og mødtes med Anton, han kørte igen med det samme da vi kom hen på pladsen, fordi han skulle til et møde. Jeg startede med at smide noget træ ud og stable paller, da jeg var færdig med det skulle jeg vande betonet, så det ikke tørrede for hurtigt ud. Resten af dagen skulle jeg bare gøre rent. Da jeg kom hjem, havde vi jo ferie til mandag, så vi blev enige med at vi skulle have bøffer.

10/5-2018

Otto og jeg startede dagen med at lede efter en butik som havde åben, men vi endte med at være ved en tank hvor vi købte morgenmad. Vi lavede ikke rigtigt noget hele dagen før vi skulle ud og spise sushi om aftenen. Da vi så kom hjem, drillede vi Daniel med at han skulle på arbejde i morgen.

11/5-18

Vi startede dagen med at tage ud og handle morgenmad, også da vi kom hjem begyndte Otto og lave mad. Så tog Otto, Jonas og jeg i Saturn hvor Otto købte en højtaler.

12/5-18

I dag stod vi sent op og spiste, også så vi et par film. Vi skulle selvfølge op i REWE ”som var den bedste ting ved turen” jeg brugte dagen på at slappe af.

13/5-18

Det eneste der skete søndag, var at vi hørte musik og spiste. Om aften så vi transformers.

14/5-18

Jeg startede dagen med at vi tog til ”sandkassen” hvor der skulle løftes metal til det andet firma. Så fik jeg Antons nummer, hvis vi skulle kommunikere til hinanden imens han var i kranen og løfte metal rundt.

15/5-18

Vi skulle op klokken 09:00 fordi vi skulle til Hamburg med Anne, Nina og Tine. Det var en okay god tur, i vores fritime gik os fra værelset sammen og fik lidt morgenmad. Vi havde til klokken 13:00, der skulle vi til en restaurant og spise med de andre. Da vi bestilte blev Daniel overrasket over at der var en vegetarpizza, han har hørt det skulle være meget godt, da han fik pizzaen blev han ked af det fordi at han fik en pizza hvor der kun var tomat og 3 sardiner på. Så vi delte vores pizza med ham, men efter vi havde spist skulle vi på et museum for stumme mennesker det var ikke den time hver, der var ikke nogen af os der ville derind. Da vi så kom hjem begyndte 3 af os og nyse og få ondt i halsen, så jeg skrev til Anton at jeg blev hjemme onsdag.

16/5-18

Jeg var blevet hjemme fra arbejde pga at jeg havde fået det værre i løbet af natten, så mig og 2 af de andre sad bare på værelset og smittede hinanden mere og mere.

17/5-18

Om torsdagen havde det ikke fortærede sig om morgen, men om aftenen blev det lidt bedre. Alt strømmen i hele Lübeck, så vi kunne ikke handle, men man kunne høre sirener hele tiden.

18/5-18

Om fredagen blev jeg hjemme, fordi at jeg vidste at jeg ikke ville kunne holde en hel dag i varmen, hvor jeg også var snottet. Så om aften skulle vi holde Daniels 30 års føz´dag

19/5-18

Det startede med at familien Dittmann kom på besøg, og tog Ditt med sig hele dagen, mens sad resten af os og slappede af og gik ud og handlede. Elleres var alt som det plejer.

20/5-18

Vi lavede ikke noget specielt hele dagen.

21/5-18

Om mandagen var det pinse og alt havde lukket og vi havde ikke fået handlet ind, så det var en meget kedelig madpakke som jeg skulle have i morgen, den kun bestod af brød.

22/5-18

Jeg var hos ”den rige” og fylde nogen huller i væggen, men det var hurtigt overstået bag efter det skulle jeg rydde op.

23/5-18

Onsdag lavede jeg det samme

24/5-18

Det var min sidste arbejdsdag, og det var nok den dag jeg lavede mest, jeg var med til at måle lidt og så skulle jeg rette noget metal, altså det havde ikke noget at gøre med at være murer, men det var det bedre end ingenting.

25/5-18

Det var den længe ventet dag, vi skulle hjem. Da vi vågnede skulle vi rydde op, fordi vi blev hentet klokken 09:30 af Nina og Anne, og så var det ellers bare hjem af.