Granada, Spanien 2. november - 15. november 2022

Onsdag 2. november

Vi mødtes hele klassen på Nykøbing Falster station. Der fik vi lidt at drikke og lidt mad, derefter fandt vi plads i vores tog, mod København H. og mod Københavns Lufthavn. Der havde jeg lidt problemer med check-in, da jeg tidligere har fået skiftet efternavn og der stod et andet efternavn på billetten, som jeg havde fået sagt forkert, da vi skulle give egen information i klassen.

Efter diverse problemer, kommer vi videre ind mod lufthavnen. Jeg fik spist på Joe And The Juice, sammen med nogle fra klassen.

På billedet kan I se os på vej om Check-In

Vi kommer op i flyet og får sat sele på. Jeg havde aldrig prøvet at flyve før, men vi fik sat sele på og var klar til at sætte i gang.

Propper i ørerne og spændingen føles skræmmende, men da vi endelig landede, var det bare ud og videre i bussen mod vores hotel. Jeg var simpelthen SÅ træt. Klokken var omkring 00.30, da vi satte os i bussen.

Omkring klokken 02.00, ankom vi på hotellet og kom ind med vores ting. Vi fik pakket ud og gjorde klar til at sove.

På billedet kan i se mig, som lige tager et hurtigst selfie ved at springvand på en af de bjerge vi var på.

Torsdag 3. november

Vi stod op, så vi alle kunne mødes foran hotellet kl. 08.30. Der gik vi ned mod vores spisested, som lå lidt væk derfra. Meget fint sted, som vi kunne spise.

Vi fik noget forret og hovedretten var ris med kylling og en såkaldt corndog.

Den eneste ret jeg kan huske, da det har været min yndlingsfrokost på hele turen. Jeg vil ikke personligt selv tag herhen for at spise, men det kan spises og man bliver mæt.

Efter morgenmad tog vi afsted mod bjergene. Vi ville ud at udforske lidt. Der så vi meget af Granada oppe fra, men det var ikke det højeste punkt, kun en lille del af de bjerge der findes.

Den flotte udsigt

Fredag 4. november

Vi stod op for at få noget morgenmad. Imens vi spiste, fik vi information om vores praktiksted og, hvordan busserne fungerede. Efter mad gik vi alle mod vores bus, men fandt hurtig ud af, at i Spanien bruger man stadig mundbind. Så det fik vi også lige købt og delt ud.

Efter vi havde været i praktik fra 10-13, gik vi mod bussen og nogle valgte at tage bus og andre valgte at gå ud og se butikker. Jeg gik med 2-3 stykker mod et storcenter vi havde set på internettet. Ikke som vi havde forventet, men vi fik lidt mad osv. Og gik tilbage.

Efter aftensmad gik vi tilbage på værelser og slappede af.

Lørdag 5. november

Vi spiste morgenmad og gik ud og kiggede i butikker.

Vi faldt over en Zara og jeg fik købt en sindssygt fed jakke, som jeg gav omkring 90€ for, som er en sindssygt fed pris.

Vi tog derefter til frokost og jeg gik tilbage på værelset og slappede af.

Søndag 6. november

Søndagen var, som alle andre dage med mad. Jeg fik slappet af og gjort klar til praktik dagen efter.

Mandag 7. november

Mandagen var meget som fredag. Praktik kl. 10-13 og ren afslapning.

Tirsdag 8. november

Tirsdagen blev brugt på praktik og udforskning. Vi fandt diverse butikker og fik kigget på en masse ting.

Vi fik mad nogle forskellige steder, som KFC og Burger King.

Jeg havde gået og tænkt at jeg ville have lavet en tatovering i Spanien, så vi var på udkig efter nogle gode billige tatovører. Vi var så heldige at finde en, som sagde at vi lige skulle skrive en PB (privat-besked) over instagram til ham, så ville han finde ud af noget.

Onsdag 9. november

Onsdag var vi også i praktik fra 10-13. Jeg havde modtaget en besked fra tatovør om, at vi kunne besøge ham i dag. Så det gjorde vi selvfølgelig.

Jeg ville have mit efternavn på min arm, så jeg fik lavet et billede med mit efternavn og en fed skrift.

Jeg gav 60€ for tatoveringen og den blev suuuuper

fed.

Torsdag 10. november

Torsdagen blev brugt på praktik fra 10-13 derefter ud i et kæmpe shoppingscenter med masser af fastfoodkæder og tøjbutikker. Det var noget helt nyt i forhold til Danmark.

I H&M fik jeg også købt et par bukser, som er sindssygt fede.

Resten af dagen var afslapning.

Fredag 11. november

Fredag skulle vi til Alhambra. Vi startede ud med at spise morgenmad og mødtes

med en dame ved navn Renata, som skulle vise os vej op til Alhambra.

Vi tog en bus fra vores spisested op til Alhambra og skulle igennem security for at komme ind.

Vi gik lidt rundt i haven før vi kom helt ind. Det var meget flot og historisk, men ikke noget for mig. Meget hyggeligt.

Lørdag 12. november

Lørdag blev brugt Netflix helt fra morgenmad og til frokost. Efter frokost, gik vi på bar og fik sodavand. Man kunne godt have brugt en lille fladbams’, men så det nok alligevel meget godt, at være ædru, nu når man er så langt væk hjemmefra.

Søndag 13. november

Søndag var, som alle andre dage også afslapning…

Vi havde dog aftenundervisning, som ren faktisk var ret hyggeligt.

Mandag 14. november

Vi spiste morgenmad og havde undervisning fra 9-10.30.

Ved 19-tiden var vi alle til Flamenco-show, som var meget nyt, men ret fedt at opleve. Efter Flamenco-show fik vi alle pizza på en rigtig fed restaurant.

Tirsdag 15. november

Så kom dagen vi skulle til at vende hjemad. Jeg var SÅ træt og ville SÅ gerne hjem… Savnede Danmark, følte mig så ivrig for at komme hjem.

Da vi så var landet i Danmark og stået foran Burger King i omkring 30 minutter, blev vi alle enige om at det måske var lidt federe i Spanien.

Mega fed oplevelse og megafed læring.

Det gad jeg godt prøve igen!