Brighton

Søndag den 28. Februar mødtes vi alle, på stationen i Nykøbing kl. 7:30, vi skulle med toget 7:59 mod Kastrup lufthavn, hvor vi skulle flyve kl. 12:50 til Heathrow lufthavn.

Vi landede i Heathrow kl. 15:00, vi fik vores kufferter og tog med en mini bus der ventede på os, for at køre os alle hen til Brighton station. Det tog omkring 1 time og 30 minutter. Da vi ankom til stationen i Brighton, fik vi udleveret mapper med materiale om opholdet og buskort. Derefter blev vi transporteret ud til vores værtsfamilier i taxa. Jeg skulle bo sammen med Cecilie fra min klasse.

I den familie vi boede hos, var der en far(Alan), mor (Jinny) og deres datter (Josie).

Mandag morgen skulle vi alle mødes på Brighton station,  hvor vi skulle følges ned til kontoret som har sørget for vores praktik pladser. Vi fik noget information om opholdet, og derefter blev vi fulgt ud til vores praktik sted. Jeg skulle arbejde i en butik som hedder ”Barnardo’s shop” som ligger i Hove, det er ca. 30 minutter i bus, fra hvor jeg boede. Det er er en velgørenhedsbutik, hvor de sælger tøj som er doneret, hvor pengene går til børn og unge i nød. I butikken arbejdede der mange frivillige.

b

b1

Min første dag i butikken, hilste jeg på Micheal som er ansat i butikken og en af de frivillige. Så fik jeg en masse læsestof om butikken, som jeg skulle læse. Da jeg havde læst det, skulle jeg være ude i butikken og holde tøjet i orden, f.eks. hænge tøjet på bøjlerne, hvis det var faldet ned på gulvet og hænge det i størrelsesorden. Michael sorterede tøjet udfra hvad af tøjet der kunne bruges og ikke kunne bruges. Min første dag i praktikken sluttede kl. 17:00, hvorefter jeg tog bussen hjem til min værtsfamilie. Da jeg kom hjem slappede jeg af og snakkede med Cecilie, indtil vi skulle spise. Efter vi havde spist skulle vi hen til vores lærers hotel, hvor vi alle mødtes og fik en tår at drikke.

Min anden dag, mødte jeg kl. 11:00 hvor jeg blev introduceret for nogen nye arbejdsopgaver. Det meste af dagen stod jeg ude på lagret og hang tøj op på bøjler og satte den rigtige str. på. Da jeg havde gjort det, hang jeg det op på et tøjstativ, hvorefter Micheal dampede alt tøjet og prismærkede det, så jeg kunne hænge det ud i butikken.

Tredje dag mødte jeg min chef for første gang, hun hedder Louise og virkede ret konfus, men hun var rigtig sød. Louise satte mig hurtigt ind i opgaven med at prismærke tøj og efter jeg havde prismærket det tøj hun havde til mig, hang jeg det op på bøjler og satte skilt på tøjet med størrelsen.

Det var en god atmosfære og kollegaerne var søde og rare til at hjælpe hinanden.

Resten af ugen, lavede jeg stort set det sammen. Torsdag aften var vi alle ude og spise med vores lærer, inden de skulle hjem til Danmark fredag morgen. Fredag kl. 15.00 gik jeg på weekend, hvor vi alle efterfølgende mødtes til et møde med Nicola fra IIB, senere på aftenen tog vi alle i byen for at hygge os i Brightons natteliv. Weekenden gik med shopping og afslapning. Søndag tog nogen af os til Brighton Pier, som er et sted hvor der er spillehaller og forlystelser. Mandag morgen var jeg klar til en ny uge begyndte.

Mandagen i uge 10, fik jeg lov til at prøve at dampe tøjet.

Så resten af ugen gik med at hænge tøj på bøjler, dampe det, og hænge det ud i butikken.

b2

b3

Fredag var vi igen til møde med Nicola fra IBB, møderne gik ud på hvordan vi havde det i virksomhederne og i vores værtsfamilier.

Lørdagen i uge 10 tog Cecilie, Trine, Kimberly og jeg til London. Vi så bl.a. Big Ben og London eye. Derefter tog vi på shopping tur.

Uge 11 var jeg der kun til om onsdagen. Onsdag fik jeg fri kl. 15.00, hvor jeg derefter sagde farvel til alle mine søde kollegaer og jeg fik en lille gave af dem.

Torsdag gik med at pakke og shoppe de sidste ting, inden vi skulle til det sidste møde med David fra IIB, hvor vi fik et diplom.

Fredag den 18. Marts tidelig morgen, vendte vi snuden mod Danmark. Vi landede i Kastrup kl. 14:15.

Det har været en virkelig spændene og lærerig tur.