Min logbog fra Rostock

Dag 1 – 2. maj

Vi tog afsted fra skolen ved 9 tiden og ankom til Rostock, omkring kl. 13. Turen der ned gik stille og roligt. Vi hyggede på færgen og købte lidt med.

Da vi ankom bliv vi hentet af Nele og kørte lidt rundt i byen, hvor vi fik fortalt lidt om hvor de vigtigste ting var.

Derefter satte vi en af eleverne af, før vi kom til der hvor vi skulle sove. Det var et slags vandrehjem.

Vi pakkede ud og gik ud handlede til noget aftensmad,, vi lavede aftensmad sammen og slappede af.

b

Dag 2.

Vi kom over på hotellet og blev vist rundt. Vi hilste på dem der skulle hjælpe os igennem opholdet. En uddannelsesleder og to praktikanter.

Derefter fik vi frokost på hotellet, derfra gik vi lidt ind til byen og så Nele´s arbejde.

Daniel og jeg gik lidt rundt i byen, og fandt et lille spisested, hvor vi fik aftensmad.

Der efter gik vi hjem og gik tidligt til ro.

b1

Dag 3

Dette var vores første arbejdsdag.  Jeg hilste på de forskellige ansatte, jeg blev sat til at ordne grønsager og det gjorde jeg så resten af dagen.

De næste par dage gik meget på samme måde. Med at stå op – spise morgenmad, gå på arbejde, ordne grønsager – spise frokost – smøre lidt brøde osv. Derefter tog vi hjem.

Vi tog gerne ind til byen og gik rundt og se på butikker og finde små hyggelige steder, hvor vi kunne sidde og hygge lidt.

Der var helligdag en af dagene, hvor vi var der og her besøgte vi zoologiskhave. Det var en flot ZOO, vi tog en sporvogn derover. Den lå midt inde i en skov og der var noget tropezoo og noget forhistorisk.

b2

b3

Lidt senere, den anden uge i forløbet kom vores faglærer Jesper Engel fra Celf på besøg. Han ankom på vores hotel lidt efter jeg fik fri fra arbejde. 2 andre praktikanter og jeg aftalte at tage ud og spise med ham og snakke lidt om hvordan det gik der nede.

Bag efter tog vi hjem og slappede af.

Næste dag skulle han vises rundt på vores arbejde og bag efter på havnerundfart og snakkede om hvordan det var at være der nede.

Den sidste uge arbejde jeg hver dag mandag til torsdag. Men det var meget af det samme,…. Ordne grønsager!

b4

Om torsdagen havde vi evaluering og her fortalte vi om hvordan opholdet var gået.

Vi ankom tilbage på skolen fredag d. 20 maj.

Jeg synes det har været en god oplevelse, jeg ville godt have haft lidt flere faglige udfordringer, men alt i alt har jeg nydt vores ophold og jeg håber det er med til at give mig bedre jobmuligheder i fremtiden.

Jeg vil varmt anbefale andre unge om at tage ud og opleve andre kulture under deres uddannelse.