14/05/2017 I dag har vi fløjet fra Københavns lufthavn til Manchester hvor vi derefter tog bussen til York, turen derop så jeg naturen og der så mega flot ud! Efter en lang rejse ankommer vi til vores Familie. Min familie er en mor med 2 børn som er mega sød og venlig og tilbød os noget at spise inden vi gik i seng efter en lang rejse.
15/05/2017 Dagen startede ud med at vores Host mother gav os noget morgenmad og derefter gik med os hen til skolen så vi ikke kom på vildspor. Vi bor 10-15 minutters gå gang fra der hvor vi bor og 5-10 fra byen så vi lægger perfekt i forhold til de steder vi skal være. Da vi kommer op på skolen bliver vi introduceret til vores ”tutor” som hedder Tudor. Han viste os lidt omkring og lærte os om kulturelle forskelligheder, da York University er en international skole. Efter en skoledag skulle vi så derefter møde den danske ambassadør hvor vi tog et billede gav hånd også var det ellers hjem.

16/05/2017 Vi tog i skole og tudor lærte os om leadership og teamwork og samtidig lærte os om forskelligheder/kultur i verden dog i sidste time kom der en gæste lære på besøg som fortalte om fodbold og hvordan de tjener deres penge og hvad for en indflydelse fodbold havde i England

17/05/2017 Sidste dag på vores undervisningsprogram. Vi havde lidt omkring problemsolveing og hvad en virksomhed tjente penge på og hvad for et omdømme de havde. Stille og roligt lidt ligesom de andre dage. Timerne var stadig fyldt med muligheder for at lære mere om kulturforskelligheder. Som slutning på dagen skulle vi hen til et sted hvor vi skulle snakke med andre studerende som gik her på skolen, hvilket var meget interessant da alle personer havde en forskellig version af hvordan det er at være her på grund af deres forskellige kulturelle baggrund. Til aftensmad fik vi nok den mest traditionelle mad de har i England som var kylling og nogle pandekageting som de kaldte pudding som var lavet af pandekagedej. Men for det meste spiser man roastbeef til istedet for kylling.

18/05/2017 I dag skulle vi ud i byen og se os omkring så det startede ud med at vi skulle gå på muren i york og senere skulle vi så på vikingmuseet, men i mellem fik vi lov til at gå frit rundt i byen + vi fik opgaver med så vi skulle finde nogle specifikke steder og tage billeder så vi fik muligheden for at se en masse af byen. Efter det stod det ellers bare på lige hvad vi havde lyst til.

19/05/2017 I dag så vi the minister som var Yorks gigantiske kirke hvor vi havde en guide på som fortalte os en masse spændene omkring kirken også stod den ellers på det samme som i går hvor vi skulle tage billeder af steder også var der ellers frit valg til hvad man havde lyst til resten af dagen da det var sidste dag.

20/05/2017 Vi brugte dagen på at rejse fra York til Portsmouth og kørte med taxa hjem til vores nye værtsfamilie som ligesom den sidste er super venlig og hyggelig!

21/05/2017 I dag mødte vi IDB som fortalte os lidt om reglerne og hvordan det ville forgå når vi skulle være nede i Portsmouth og være i praktik. Derefter fik vi en rundvisning i byen og efter det tog vi ned til byen og så Spinnaker tower.

22/05/2017 I dag var det første dag hvor vi skulle være i praktik, jeg skulle være i Primark og det var ganske udmærket. Vi gik rundt sammen med en som arbejdede der også hjalp vi dem med de opgaver som du skulle lave.

23/05/2017 Dagen i dag har været som dagen i går. Dog brugte jeg 5 ud af de 8 timer jeg var der på at folde t-shirts! Så det har været en lang dag.

24/05/2017 Der skete det samme i går, vi fylder bare lidt på hylderne også står den ellers bare på at folde t-shirts, så jeg synes sku ikke det er særligt spændene. Efter Primark tog vi op til IBD hvor Kristian var der og gav os noget information og et skema som vi skulle give til det sted hvor vi var i praktik.

25/05/2017 Jeg foldede t-shirts og fyldte t-shirts op, + vi fik vores skema tilbage og jeg er ganske enig med det de har skrevet. Men jeg er bare glad for det er overstået for jeg var godt træt af at folde t-shirts. De fortalte os inden vi gik at vi ikke skulle komme i morgen da de havde givet os fri. Men jeg har snakket meget med en franskmand i de dage jeg har været i primark så det var meget fedt at snakke med en udover de fra klassen som også arbejdede der.

26/05/2017 kl 2 skulle vi op til IBD hvor vi fik udleveret vores diplom, derefter havde vi fri til at gøre hvad vi ville resten af dagen. Jeg tog ud sammen med mine venner og nød den sidste dag i Portsmouth

27/05/2017 I dag sagde vi pænt farvel til vores værtsfamilie som var super søde og venlige imod os, også tog vi ned til stationen hvor vi tog bus/tog til lufthavnen hvor vi landede i København ved 3tiden hvor vi sagde farvel og tak for en god tur!