Dagbog fra Malta den 19. november til den 2. december Af Oliver Hansen-Lundgaard

Søndag d. 19/11 Vi ankom i Kastrup lufthavn kl.9.00 og skulle med flyet mod Istanbul kl.12.00. Derefter fløj vi fra Istanbul til Malta. Der blev vi så hentet af to taxaer og kørt til vores lejligheder og fik vores værelser

Mandag d. 20/11 Da vi stod op, fik vi os et bad og noget morgenmad. Vi tog bussen ved en ca. 7.30 tiden og nåede kun lige i skole til tiden pga den massive trafik, der er på Malta. Vi mødte i skole 9.00 og blev der delt ud i vores klasser. Efter vi havde været i skole skulle vi til et informationsmøde, hvor vi fik af vide, hvordan ugen ville forløbe. Efter vi havde været til møde, skulle vi lige et smut forbi Valletta, hvor vi i min lejlighed blev enige om at tage på Maccen og spise, da vi ikke havde overskud til at lave mad efter den lange dag.

Tirsdag d.21/11 Tirsdag stod vi lidt før op, så vi kunne nå bussen lidt før. Det resulterede så i, at vi var ved skolen kl.8.00. Vi benyttede tiden til at tage ud og drikke en kop kakao og kaffe. Efter vi havde været i skole, skulle vi ud og se et hotel, hvor vi fik en rundvisning. Da vi kom hjem gik vi i gang med at lave pastasalat til aftensmad. Da vi var færdige med at spise vaskede vi lige op og derefter var det ellers ved at være sengetid.

Onsdag d.22/11 Onsdag lignede Tirsdagen rigtig meget, da vi skulle i skole og ud og se et andet hotel.

Torsdag d.23/11 Om Torsdagen var vi også i skole. Efter skole havde vi fri og der kunne vi vælge om vi ville gå rundt inde i Sliema, Valletta eller om vi ville ud og udforske Malta. Vi var 4 fra min lejlighed, der bare havde brug for at komme hjem og slappe af, så vi tog hjem og havde Wellness dag

Fredag d.24/11 Fredag var sidste dag i skolen. Efter skole skulle vi selvfølgelig ud og shoppe, da det var Black friday. Det var også den dag hvor de 2 lærere (Morten og Jeanette) vi tog herned med havde deres sidste aften med os. Det var også samme aften Helle kom og overtog.

Lørdag d.25/11 Om Lørdagen skulle vi på heldagstur, så vi tog helt op nord for Malta for at se på kulturen der. Vi var ude at sejle, hvor vi så, hvordan noget af Malta havde dannet sig selv, Vi var også ude at bade ikke langt fra hvor vi var ude at sejle, og vandet var helt blåt og gennemsigtigt. Da vi kom hjem klokken 17:00 gjorde vi os klar til at skulle ud at spise sammen alle sammen inde i byen.
Søndag d.26/11 I dag har vi haft en slap af dag, hvor vi har kunne sove længe og lave lige hvad vi ville. Vi har også været ude at se, hvor vores praktiksted ligger, så vi er klar til i morgen. Vi er rigtig spændte på, hvad der venter os og hvor meget vi får lov til at lave. Vi møder i morgen klokken 10:00 alle sammen. Jeg er dog så heldig at mit arbejde kun ligger 10 minutters gang fra hvor vi bor.

Mandag d.27/11 I dag var første dag på arbejde. Trods en noget anstrengende morgen, hvor jeg var blevet låst ude på balkonen, og min arbejdsgiver ikke havde fået af vide, at jeg ville komme i praktik, så kom jeg heldigvis afsted og i gang. Der hvor jeg var, var der både VVS og elektriker arbejde, så det var ikke alt sammen, jeg vidste, hvad var, da jeg ikke har prøvet noget inden for elektriker. Det har været en lærerig dag, og jeg er super klar til i morgen!

Tirsdag d.28/11 Så blev Tirsdag. I dag var jeg på arbejde igen og fik en hel masse ud af dagen, men jeg har ikke rigtig haft så meget at lave, udover at hjælpe med at bære og sådanne nogle ting. Da vi kom hjem, tog vi ud at handle ind til aftensmad, ellers slappede vi bare af og hyggede.

Onsdag d.29/11 I dag har jeg været på arbejde fra 6.00-15.30 som om tirsdagen. Det var også meget af det samme vi lavede, hvor jeg mest stod og observerede.

Torsdag d.30/11 I dag har arbejdsdagen været ligesom de andre. Da jeg kom hjem skulle vi så småt pakke vores ting sammen da vores lejlighed bliver tjekket om fredagen. Efter vi havde pakket, skulle vi ud og spise inde i Valetta, og derefter var det bare hjem og i seng, da det havde været en lang dag.

Fredag d.1/12 I dag er den sidste hele dag på Malta. Jeg har ikke været i praktik i dag da de kun havde elektriker arbejde, så jeg var bare hjemme i lejligheden og fik pakket det sidste og slappede af indtil de andre kom hjem. Hele eftermiddagen gik stort det bare med en masse hygge.

Lørdag d.2/12 I dag tog vi fra lejligheden på Malta klokken 06:30, hvor vi tog til lufthavnen. Da vi kom til lufthavnen tjekkede vi os ind og gik mod vores fly, der skulle flyve os til Tyrkiet, og derfra fløj vi så hjem til Danmark efter et godt ophold på Malta!