Dagbog fra Chios

b

Uge 1

Afgang lørdag den 7.

Hvor vi brugte aften i Athen (hvor min taske blev stjålet) og tidligt søndag morgen fortsatte til  Chios

Søndag: 8

Det meste af dagen blev brugt på at pakke ud og sove efter flyvetur og dårlig søvn i lufthavne n. om aften var vi inviteret hjem til den græske mentor. Hvor der blev holdt velkomst fest for os (hvilket vi alle sys var lidt ærgerligt da vi stadig var trætte) men det var hyggeligt og de var nogle søde og meget i mødekommende mennesker.

b1

Mandag 9

Frisørerne Havde fri hver mandag så det var lækkert J men denne mandag havde nogle af de andre også fri så vi blev alle vist rund i byen af hende den græske mentor hvor vi blandt andet så vores saloner og hvor man kunne shoppe. Der efter tog vi til Bloon vandland hvor vi havde fået gratis entre den ene dag.

Om aften sad vi sammen alle sammen for at høre hvordan deres dag havde været.

b2 b3

Tirsdag 10

Første arbejdsdag var en hel del kaotisk da køreplanen for hvem der skulle af hvornår ikke var helt på plads så vi kom for sent og for os var det meget ubehageligt men grækerne er lidt mere ligeglade. I salonen var der ikke så meget at lave og der var kun en (deres elev) der kunne engelsk så det var meget svært med kommunikation men jeg fik da flettet håret og fik også hurtigt et d i hvordan man arbejder.

• Det kun mester der klipper
  • Elever og assistenter klipper altså ikke
  • Ingen udsugning
  • Handsker bliver brugt vasket vendt og brugt igen..
  • Ingen blandings skabe (der bliver blandet farver sammen med maden i køknet)

Men det var en salon der hovedsageligt brugte grønne produkter (L’Oreal, Sebastian, ilumen)

Kl.2 havde vi fri til siesta hvor vi kunne spise eller hvad vi nu havde lyst til og skulle tilbage igen kl halv 6

Og havde fri kl 21 (det var hårdt) om aften havde vi en samtale men de to danske lærer der var med om kørerplanen.

b4 b5

Onsdag 11

Mødte ind i salonen kl halv 9 og der var ikke så mange kunder men jeg holdt mig til for at se hvordan de arbejdede.  Men her fik vi dog fri kl 2 og det blev aftalt at vi havde det hverdag fra nu af fordi en af de andres saloner mente hun skulle ud og opleve øen.

Da de andre kom tilbage til hotellet drak vi lidt øl og gik rundt for at se område hvor vi boede og gik ned og spise sammen på en restaurant i nærheden.

b6 b7 b8

Torsdag 12

Her fik jeg lov til at sætte lidt hår på eleven som frisørmesteren (Rania) hjalp til med det blev ganske nydeligt.

Da alle andre havde fået fri tog vi næsten fælles tur til 2 små byer på øen. Det var vildt hyggeligt.

Bilen sys dog ikke det sammen da den var ved at overophede på de græske veje. Og om aften tog vi med lærerne ud og spise.

b10 b11

Fredag 13

Her lærte jeg dem at bruge en farve bombe.

Hvor deres elev fik lov til at opfriske min hårfarve med en farve bombe. Bagefter skulle Rania prøve at lave en frisure i mit hår fordi det er så langt hvilket også blev vildt godt.

Sener tog vi hjem og lagde os på stranden og sov til middag fordi vi alle skulle i byen samme aften. Men vi fik af vide at der først kom mennesker omkring kl 12 så vi ventede og havde en meget hyggelig aften.

b12 b13 b14 b15

Weekenden

Her lejede vi selv nogle biler og tog på tur på øen. Vi var ude og se den sorte strand og farede vild på vejen der ud. Så tog vi ind til byen og spiste is og på vejen tilbage til hotellet tog pigerne ud og plukkede friske appelsiner.

Efter maden sad nogle af os og så gyserfilm

Søndag var frisør pigerne inviteret til at tage på strand tur med Mies salon piger. Og det var meget hyggeligt.

b17 b18 b19 b20

Uge 2

Mandag 16

frisør pigerne havde fri om mandagen så vi var på shopping

Tirsdag 17

Jeg skulle lærer at flette fransk fletning både rigtigt og omvendt. Det gik so. So og så hjem og ligge på stranden.

b21 b22 b23

Onsdag 18

I dag var der en sælger fra L’Oreal ude og vise dem en ny måde at afblege hår på(forstod

ikke så meget da det var på græsk)

Og så brugte de mig som model til at vise hvordan afblegningen skulle ligge, og prøvede det på en af de andre bagefter.

Om aften var vi ude og se fodboldt med den græske mentor og hendes familie.

b24 b25 b26

Torsdag 19

I dag var der stor oprydning i salonens baglokale og det brugte vi hele dagen på

Fredag 20

Men i dag skulle vi totalt skifte farven på en kundes hår og det tog en krig. Det er noget af det vi i Danmark nok ville have sagt vi ikke laver. Men nåede desværre ikke at se det færdige resultat da jeg fik fri før tid.

b27 b28 b29

Weekenden

Denne weekend ventede vi med at tage i byen til lørdag da der skulle være flere mennesker der.

Og det gjorde vi efter vores to nye lærere var kommet. Først var vi inviteret til slvoaki party.

Søndag blev brugt på at sove og om aften var vi ude at spise med vores lærer.

b30 b31 b32 b33 b34 b35

Uge 3

Mandag 23

Sidste uge mandag på stranden med lærerne og frisør pigerne der lå vi hele dagen  det var såååå var skønt

super flot og jeg fik meget ros for kreativitet dette var også min sidste arbejdsdag og den var meget hyggelig. Om aften tog vi ind og shoppede efter siesta alle sammen hvor de skulle finde gaver til deres mestre som tak for opholdet.

b37b36

Onsdag 25

Brugte det meste af tagen på politistationen hvor jeg endelig fik mit politi rapport efter 3 uger

Jeg var såååå lykkelig. Der var nogle der tog i byen den aften men jeg sammen med nogle andre blev hjemme mig fordi jeg valgte at tage hjem tidligere så jeg kunne få lavet mit pas i Athen.

b38

b39

Torsdag 26

Kl 04,25 står jeg i lufthavnen og flyver fra Chicos. Det har været et spændende ophold, spændende at se kulturforskellen, de forskellige arbejdsforhold og hvordan byen summer af liv modsat nogle af vores byer om aften. Jeg har ikke lært så meget fagligt, men lært en del om mig selv, Med hensyn til min taske og hvordan jeg kom hjem igen.