Søndag d.4 maj

Jeg stod op 08:30 på skolehjemmet så Martin og jeg havde god tid til at nå op til stationen. Vi skulle mødes 09:55 på Nykøbing F station. Vi gik først i Aldi for at købe lidt ind til bus turen, vi gik hen mod stationen. Martin havde taget fejl af hvornår vi skulle møde så han mente vi havde travlt fordi det var 08:55 vi skulle mødes. Så det endte med at han tog min kuffert også. Lige pludselig sagde han ”Malene jeg tror ikke vi når det”. Jeg kiggede på min telefon og så at klokken var ca. 08:45 jeg sagde til Martin ”du er godt klar over at klokken kun er 08:45og vi skal først være der 09:55”. Da det var gået op for ham at vi havde god tid, satte vi os ned på en bænk, vi gik mod stationen, vi var der ca. en halv time før. Lidt senere kom Frederikke og bjørn, vi gik ud til bussen og lagde vores kuffeter i bussen. Rasmus kom lidt senere, vi ringede til Michael fordi han havde lovet at komme og sige farvel til os. Vi kørte afsted mod færgen. Da vi landede i Tyskland, kørte vi først ud med Frederikke, det så rigtig hyggeligt ud vi gik med hende ind for at sige farvel. Næste gang var det mig og Bjørns tur til at blive satte af, vi sagde farvel til de andre, vi gik ind for at få vores nøgler. Vi skrev under på et papir og derefter fik vi vores nøgler til værelserne, vi gik op og pakkede ud jeg skulle bo på 2 sal nr. 203. Vi gik lidt rundt på hotellet og kiggede. Vi gik ind i køkkenet for at finde vores mødetider. Vi mødte en mand der arbejde på hotellet, han viste os rundt. Senere skrev Ramus at han ikke boede så langt fra os, vi mødtes med ham, han var sammen med Majbrit som var i Tyskland sidste år. Hun viste os lidt rundt i byen, den var ikke særlig stor men det var en hyggelig lille. Da vi var blevet vist rundt i byen fandt vi et sted og spise, da vi var færdige med at spise gik vi på værelserne og snakkede, og lidt senere gik vi i seng.

Mandag d. 5 maj

Vi startede dagen 07:40 med at mødes med Birgit som havde med mig Bjørn at gøre. Vi skulle ud og have et hurtigt hygiejne kursus, som vi skulle aflevere i køkkenet hvis der kom kontrol i køkkenet. Det var os meningen Martin skulle have været med, men hans taxa chauffør kunne ikke finde det, da vi var færdige der ude, kørte vi med Birgit ud og fik noget morgenmad i en bager. Da vi havde spist færdige viste Birgit os et center der lå lige ved siden af. Da vi havde kigget lidt kørte Birgit os tilbage på hotellet. Vi mødtes med Ramus lidt efter, vi gik på værelset for at finde ud af hvad vi skulle lave vi blev enige om at tage til Lübeck og kigge lidt. Vi gik ned til busstoppestedet, da vi kom til Lübeck kiggede vi i butikker og hyggede os. Vi fadt et sted og spiste aftensmad. Da vi var færdige med at spise besluttede vi os for at tage hjem, vi gik over til busstoppestedet for at kigge hvornår bussen kørte, vi kiggede hurtigt busplanen igennem og vi ”mente” at der var ca. en halv time til den kørte. Så vi ville da lige handle lidt ind. Vi gik tilbage til bussen. Men fandt så ud f at bussen ikke kørte mere. Så vi måtte spørger om vej til tog stationen. Vi ringede til Bjørns mor for at finde ud af hvornår toget kørte. Der var ca. en halv time til det kørte. Vi købte billetter og fandt det tog vi skulle med. Da vi ankom til stationen tæt på der hvor vi boede, besluttede vi os for at tage en taxa resten af turen. Vi gik op på værelserne og sad lidt og kiggede på de ting vi havde købt. Vi gik ud i byen for at finde et sted at sidde og slappe af og få noget at drikke. Vi fandt en hyggelig tagterasse. Da vi var færdige gik vi ufd på broen der lå tæt på hotellet og kiggede der efter gik vi på vores værelser jeg var helt træt efter at have gået inde i Lübeck. Så jeg gik i seng.

Tirsdag d. 6 maj

Jeg gik over til Rasmus og Bjørn, vi gik i bageren for at få noget at spise, inden Rasmus skulle på arbejde. Bjørn og Jeg gik tilbage på hotellet, vi ville gå over og handle lidt ind til morgenmad dagen efter. Da vi havde handlet lidt ind fandt vi et sted og fik noget frokost. Efter det gik vi over til Rasmus. Vi gik op på Bjørns værelse, og skypede lidt med Frederikke og Martin. Martin boede ikke så langt fra der hvor vi boede så vi tig hen og besøgte ham. Det var et rigtig lækkert sted, han boede på 13 etage på et stort værelse. Med super udsigt. Vi sad og snakkede hvordan det gik og hvordan vi havde det. Ellers hyggede vi os bare. Vi tog hjem senere.

Onsdag d. 7 maj

Vi spiste alle sammen morgenmad på Bjørns værelse. Jeg gik derefter på arbejde jeg skulle møde klokken 09:30. jeg skulle være sammen med en pige i køkkenet, vi startede med at skære frugt ud og lagde det på fade. De havde nogle spejle jeg skulle pynte ude i siden så der kunne komme kage osv. I midten. Efter det havde jeg en pause mine vagter var fra 09:30 – 14:15 – 17:30 – 21:45. Da jeg fik min pause gik jeg over til Rasmus, vi gik ud og handlede lidt og derefter spiste vi lidt frokost. Da vi havde spist gik jeg op og gjorde mig klar til at møde igen, jeg kom ned i køkkenet og jeg skulle lave chokolade mousse, og kaffe flødeskum. Da klokken ca. blev 19:30 fik jeg fri. Jeg gik op på værelset og sad lidt og skrev til Rasmus hvad han lavede for han havde nemlig fri. Jeg gik over til ham han fortalte at vores lærer Suzette var ankommet til vores hotel. Vi gik op til hende for at sige hej. Senere på aftenen, da Bjørn fik fri gik vi ud i byen og viste Suzette lidt rundt i byen. Vi fandt et sted og sidde og fik lidt at drikke. Da vi var færdige gik vi tilbage på hotellet og derefter i seng.

Torsdag d. 8 maj

Jeg startede dagen med at gå ned og spise morgenmad med Bjørn 08:30 på hotellet. Da vi var færdige gik jeg op og gjorde mig klar til at arbejde. Jeg mødte ind 09:30 jeg gik ned der hvor jeg skulle være, i dag skulle jeg lave panna cotta, pandekager, lagt chokolade på tallerkner og creme broullé og noget brød jeg ikke helt vidste hvad var. Det var rigtig hyggeligt og de er rigtig søde både på hotellet og i køkkenet. Da vi jeg fik fri gik jeg op til Rasmus, vi sad og snakkede lidt om hvad vi havde lavet og hvordan det var gået i dag. Vi skypede lidt med Martin og Frederikke. Jeg gik op i bad og derefter i bad.

Fredag d. 9 maj

Jeg spiste morgenmad med Bjørn og Suzette. Da vi var færdige gik jeg op på værelse for at gøre mig klar til arbejde. Jeg startede med at være neden under og lave kage. Efter min pause skulle jeg endelig i køkkenet. Det var første gang i denne uge, jeg glædede mig. De var rigtig søde og hjælpsomme. Jeg skulle skære og skralle gulerødder, ordne kartofler jeg kunne ikke helt finde ud af den udskæring som de ville have dem til at være i. Så en der hed David hjalp mig. Efter det skulle jeg ordne broccoli og blomkål. Da jeg var færdig med det skulle jeg hjælpe til med rengøringen. Da vi var færdig med rengøringen fik jeg fri, jeg sagde tak for i dag og at det fedt at være med. Jeg gik op på mit værelse og gik i bad. Bjørn gik med mig ned fordi jeg skulle købe cigaretter. Så kom Rasmus efter arbejde hen til vores hotel vi gik alle 3 ud og fik noget at drikke.

Lørdag d. 10 maj

Bjørn, Suzette og jeg spiste morgenmad sammen. Da klokken blev 09:30 så kørte Suzette ud efter Martin. Bjørn og jeg gik op på vores værelser, senere ringede Bjørn og sagde at Suzette og Martin var kommet. Jeg gik ned til dem. Lidt efter kørte vi til Eutin og spiste først lidt frokost i bageren. Og kiggede lidt i byen, der var et lille hyggeligt marked på torvet. Da vi var færdige med at kigge der kørte vi ud til et slot. Bjørn og Suzette gik ind og kiggede mens Martin og jeg blev i bilen og ventede. Da de var færdige med at kigge kørte vi tilbage til hotellet. Hvor vi mødte Frederikke og hendes familie, kæreste. Vi gik alle sammen ned på en café og fik noget og drikke og snakkede lidt. Ca. en halv time efter kørte Frederikke og Martin hjem til Danmark igen. Suzette skulle os hjem så hende gik vi ned og sagde farvel til. Efter det gik vi over på værelset lidt efter kom Rasmus vi sad og snakkede om hvad vi skulle lave. Vi ville gå ud og få noget at spise, da vi var færdige med at spise gik vi ned i et supermarked og handlede lidt. Da vi kom hjem så vi eurovision

Søndag d. 11 maj

Jeg havde fri, Bjørn og jeg gik ned for at spise morgenmad. Da vi var færdige gik jeg op og sov videre, lidt senere kom Rasmus op på værelset, vi gik ned på Bjørns værelse så Rasmus kunne få noget mad inden han skulle på arbejde. Jeg skrev lidt på min rapport. Jeg gik ned for at handle, da jeg kom tilbage til hotellet havde Bjørn fri. Han kom op på mit værelse. Han skulle os handle lidt så vi gik der hen igen. Vi tog noget aftensmad med hjem. Da vi havde spist, kom Rasmus over på værelset. Vi så lidt tv, og derefter gik vi ned for at få noget at drikke.

Mandag d. 12 maj

Bjørn og jeg gik ned for at spise morgenmad, da vi havde spist gik jeg op og gjorde mig klar til at arbejde. da jeg mødte ind og skrallede og snittet grønsager jeg fik pause 14:15 jeg gik op på værelset og lidt senere gik jeg ned til Bjørn. Jeg skulle møde ind igen 17:30 jeg skulle pille kartofler jeg stod og gjorde det i 3 en halv time. Da jeg var færdig fik jeg fri. Jeg gik op til bjørn. Vi gik op til mig, jeg gik i bad imens kom Rasmus. Vi gik ned til Bjørn igen. Jeg spiste noget mad og derefter gik jeg op og i seng.

tirsdag d. 13 maj.

Jeg stod op klokken 08:20 jeg gik ned og spiste morgenmad, da jeg var færdig. Gik jeg op på værelset og gjorde mig klar til arbejde. Jeg startede med at snitte grøntsager. Da jeg havde pause 14:15 gik jeg ned til Bjørn vi gik ned og købte lidt frokost. Vi spillede 4 på stribe da vi kom hjem og spiste vores frokost. Da klokken var ca. 17:00 gik vi ned i køkkenet og spiste inden jeg skulle møde ind igen. Jeg mødte ind 17:30. jeg startede jeg med at være med til at anrette. Da jeg havde hjulpet med det skulle jeg skære champignoner. Senere på aftenen skulle jeg hjælpe med at anrette igen det har været en super god dag i køkkenet sammen med de andre. Vi har hygget os super meget. Da vi havde anrettet det sidste skulle vi gøre rent. Da vi var færdige med de tog vi en cola og satte os udenfor, da vi var færdige gik jeg op i bad. Da jeg havde været i bad gik jeg ned til Bjørn. Vi sad på værelset og snakkede. Senere kom Rasmus.

Onsdag d. 14 maj.

I dag var jeg på arbejde først nedenunder og lave pandekager og skær frugt. Da jeg havde pause gik jeg op på værelset og skiftede hurtigt tøj. Da jeg havde gjort det gik jeg ned til Rasmus som var på Bjørns værelse, vi gik ned i byen. Vi gik over og handlede. Da vi kom tilbage på arbejde. Var der ikke så meget at lave så jeg skrællede gulerødder og ordnede andre ting. Da jeg færdig med det jeg skulle gøre fik jeg fri ca. 20:15. jeg gik op på værelset og lagde mig lidt i sengen lidt efter kom Rasmus og Bjørn op. Vi gik derefter ned til Bjørn. Vi sad og snakkede lidt. Senere gik jeg i seng.

Torsdag d. 15 maj

Jeg gik på arbejde jeg skulle skære grøntsager igen. Det gik den første vagt med. Da jeg havde pause gik jeg op til Rasmus vi sad og lidt på værelset og snakkede. Da jeg skulle møde igen stod der flere grøntsager klar til mig. En der os arbejder i køkkenet spurgte mig om jeg ikke var lidt træt af alle de grøntsager. Jeg sagde selvfølgelig ”ja”. Og han fandt noget andet jeg kunne lave jeg skulle klargøre lidt fisk.

Fredag d. 16 maj.

Jeg gik på arbejde 09:30 lidt efter kom Bjørn og sagde at vi skulle gå ned i receptionen. Vi spørger hvad det er, jeg skulle åbenbart flytte over til maritim club hotel. Så jeg ringer til Rasmus for at hører ham om han ville hjælpe mig med at flytte, det ville han gerne. Så jeg gik op på værelset og pakkede mine ting lidt efter kom Rasmus. Vi gik ned i receptionen de ringede efter en taxa. Da vi ankom på det andet hotel fik vi en rundvisning. Jeg gik op på værelset og pakkede ud. Rasmus og jeg gik tilbage til det andet hotel igen, jeg gik ind i køkkenet og forsatte mit arbejde. lidt efter kom Bjørn og tog fat i mit. Nu skulle Bjørn åbenbart og flytte. Vi spurgte i køkkenet om jeg måtte hjælpe ham med at flytte det måtte jeg gerne vi gik ned til taxaen. Da han havde stillet sine ting. Gik vi tilbage og gik på arbejde. lidt efter kommer ham der hjælper mig i køkkenet og spørger hvornår Bjørn havde fri. Jeg mente det var halv 6. så sagde han til mig at jeg bare kunne holde fri der. Så da Bjørn og jeg havde fri gik vi over og handlede og gik hjem.

Lørdag d. 17 maj.

Min mor ringede om morgenen de kom og besøgte mig i dag. Først kunne vi ikke rigtig finde hinanden, men vi fandt hinanden til sidst. Vi kørte lidt rundt og kiggede og derefter bestemte vi os for at køre til Lübeck for at kigge lidt der inde. Da vi var færdige med at være der kørte vi over til det sted min mor, far og lille bror skulle bo. Vi kørte ud for at finde noget at spise. Da vi var færdige med at spise kørte vi ned til stranden, og gik lidt min lille bror gik i vandet med min hund. Vi kørte hen på mit hotel så de kunne se hvor jeg boede. Bjørn, min lille bror og jeg gik i poolen, imens min mor og far kørte ud og handlede lidt. Da vi var færdige med at svømme, kom mine forælde tilbage.vi kørte over til indkøbscentret for at få en is derefter kørte vi hen til der hvor min familie boede, og hyggede os. Det var rigtig hyggeligt og dejligt at se dem.

Søndag d. 18 maj.

Vi stod op ca. klokken 7 vi gik over for at få noget morgenmad. Mine forældre kørte mig over til hotellet og kørte derefter hjem. Jeg gik op til Rasmus, vi gik ned på stranden og han hoppede i vandet. Da han havde gjort det gik vi op på mit hotel og sad lidt. Lidt senere skulle Rasmus gå for han skulle på arbejde. Jeg gik i poolen. Da jeg havde svømmet lidt og været i sauna. Gik jeg op i bad. Da Bjørn havde fri kom han op på mit værelse. Vi besluttede os for at gå ud og spise. Da vi var færdige gik vi tilbage til hotellet.

Mandag d. 19 maj.

Jeg var på vej ned med elevatoren for at tage på arbejde. da manden fra receptionen kommer hen til mig, og sagde at jeg skulle flytte igen. Jeg gik op til Rasmus for at hører om han ville hjælpe mig endnu engang. Jeg får pakket mine ting, og manden i receptionen ringer efter en taxa. Vi ankommer på hotellet og jeg får min nøgle, går jeg op på værelset og gør mig klar til at arbejde. da jeg havde pause gik jeg med Bjørn ned på stranden hvor han hoppede i vandet. Jeg gik op på mit værelse da vi var færdige. Jeg gik ned på arbejde igen da jeg havde haft pause. De havde ikke rigtig styr på hvad jeg skulle lave så jeg stod der og lignede et stort spørgsmålstegn. Lidt efter begyndte bestillingerne at komme jeg skulle gøre supper klar og hjælpe til med retterne. Vi blev tidligt færdige end forventet så vi gik udenfor og drak en cola sammen. Da vi var færdige med det fik jeg fri. Jeg gik op på mit værelse og gik i bad. Derefter gik jeg ned til Bjørn, Rasmus var der, men Bjørn skulle tidligt op så Rasmus og jeg gik op på mit værelse vi sad lidt på terrassen lidt efter gik Rasmus hjem.

Tirsdag d. 20 maj.

Jeg gik på arbejde og skulle igen skralde og skære grøntsager. Jeg gik til pause jeg gik op på værelset og slappede af inden jeg skulle møde igen. Jeg gik på arbejde igen efter pausen. Da jeg mødte ind skulle jeg pille kartofler det gjorde jeg ca. i 3-3½ time da jeg færdig med det skulle vi gøre rent og jeg fik fri efter. Rasmus og Bjørn havde været i svømmehallen og efter da vi alle havde gjort os klar gik vi ned for at spise. Da vi kom tilbage til hotellet. Holdte der brandbiler og politibiler foran. Vi gik ind i receptionen og spurgte hvad der var sket. Det var et band der skulle spille som skulle afprøve en maskine som der var kommet en masse røg ud af som havde sat gang i røgalarmerne.

Onsdag d. 21 maj.

Det var sidste arbejdsdag den forløb ligesom alle de andre dage jeg skulle skrælle og skære grøntsager. Da jeg fik fri gik jeg op til Rasmus og Bjørn o g senere i seng.

Torsdag d. 22 maj.

Startede med at min telefon på hotellet ringede jeg tog den og det var en nede fra receptionen, gæt hvad? Mig og Bjørn skulle flytte igen, så vi pakkede det hele sammen igen. Vi gik ned til taxaen og tog hen til maritim Club hotel igen. Vi satte vores ting på værelset. Lidt efter kom Rasmus op på hotellet. Vi besluttede at gå i poolen, det var rigtig hyggeligt. Da vi havde været der et stykke tid gik vi ned på stranden og badede. Vi gik op på hotellet efter. Vi ville gå ud og spise senere det var rigtig hyggeligt. Da vi havde spist gik vi tilbage på hotellet og slappede af og gik i seng.

Fredag d. 23 maj.

Jeg stod op og spiste morgenmad med Rasmus, lidt efter skulle han gå, fordi han skulle på arbejde. Jeg gik ind på værelset og skrev lidt videre på min rapport. Da Bjørn havde fri kom han op på hotellet, vi spiste noget aftensmad og gik i seng.

Lørdag d. 24 maj

Bjørn, Ramus og jeg spiste morgen mad, jeg pakkede mine ting og var klar til at tage hjem. Suzette kom og hentede os, vi gik ned i bilen. Og kørte til færgen. Da vi ankom til Nykøbing station, hentede Bjørns mor os alle sammen, vi kørte først hjem med Rasmus, og derefter til Nørre Alslev. Hvor min familie var. En rigtig fed tur med nogen super dejlige mennesker.