Hartberg, Østrig 2024

Logbog

Søndag:

Vi startede turen KL 14:30 og pakket vores ting i bussen og der klokken ramt 15 kørte bussen. Vi skulle køre i 18 timer så vi havde massere at se frem til. Turen startede ud stille og roligt med lidt musik og snak. Der vi nåede til færgen gik vi rundt og hyggede os og nogen købte snacks, færgen tog 2 timer så vi havde masser af tid, vi lugtede til parfume, så film og spiste mad. Der vi ankom i Tyskland gjorde vi klar til en lang lang lang tur (14 timer)

Mandag: vi startede dagen mandag med en lille pause (omkring klokken 1) i Tjekkiet på en tankstation hvor vi børstede tænder og gjorde klar til at sove en nat i Bussen. Klokken 3 er vi blevet vækket af NOAH som lavede katte lyde i bussen og troede det ville være sjovt at vække alle med dem. Omkring 8 ankom vi så på Hartberg gymnasium. Der var en klasse der tog imod os på gymnasiet. Så skulle vi holde en lille samtale og så begyndte vi allerede med at spille volleybold mod hinanden. Vi havde heldigvis blandet hold. Dem fra Østrig var nemlig virkelig gode. Efter det gik vi en lille tur sammen med deres lærer som førte os igennem den lille by Hartberg hen til togstationen hvor vi så tog toget til Fürstenfeld hvor vores hotel lå. Om aftenen spillede vi så noget badminton og noget fodbold indtil vi så skulle i seng. (De piger fra Hartberg var ret lækre)

Tirsdag: vi startede dagen ud tidligt med en lille tur til en grotte som var den ældste i hele Østrig. Derefter tog vi bussen til det næste hotel, som tog os 4 timer. Der vi ankom slappede vi af og hyggede i hallen.

Onsdag: vi startede tidligt med morgenmad og var delt op i 2 hold, hvor hold 1 skulle ud og sejle kano og hold 2 skulle ude og klatre. Efter hold 2 var færdig skulle de gå en lang tur så det passede med de andre kom tilbage. Aftensmaden var okay og vi sluttede dagen af med noget sport.

Torsdag: vi startede meget tidligt ud med morgenmad KL 7 og tog afsted KL 8:25, vi var delt op i 2 hold. Hold 1 skulle ude og vandre i et bjerg som var omkring 1600 m oppe i luften og vandre turen var cirka 4 km. Det var en lang og svedig tur oppe til toppen, men udsigten fra toppen var 100 % det vær. Jeg havde aldrig set noget lignende. På vej ned var der mange der brokket sig om at det var hårdt, men alle var enige om at udsigten var det vær. Hold 2 skulle ude og riverrafte det var rigtig sjovt og prøve. Vi blev delt i 2 og så havde vi 1 instruktør i hver gummibåd. Og det var en rigtig voldsom tur men det var rigtig sjovt og prøve. Vandet var rigtig koldt men ingen af os røg i.

Fredag: vi startede tidligt ud med noget morgenmad også efter det skulle vi ude og være aktive. Det ene hold skulle ude og cykle på EL mountainbike og det andet hold skulle ude og klatre i bjerge. Efter det tog vi hjem til hotellet hvor vi så pakkede og gjorde klar til at tage afsted tilbage til Danmark. Vores bustur var af en eller andet grund kortere end der vi tog derhen. De fleste sov hele vejen tilbage eller så film og slappede af. Der vi endelig ankom på vores skole sadge vi alle sammen farvel til hinanden og tog hjem for at endelig sove i en dejlig seng.