Angers, Frankrig 16/9 2024 - 27/9 2024

Søndag
Vi start dagen med møder op i Københavns Lufthavn klokken 07.00 jeg bor i Alstrup så det er cirka 1 time og 30 minutter kørsel. jeg stå op ved 04.45 og køre hjem fra klokken 05.15 jeg var i lufthavn der klokken den er cirka 06.45 og møder op med det andre. vi har lægges vores bagage ind og vi havde checket ind og er på vej til vores gaten og der venter lidt og flyver til Amsterdam. Ved Amsterdam havde vi sidder ned og ventet i cirka 3 timer, det var meget kedeligt der vi sidde og vente men til sidst flyver vi til Nantes og derefter landede vi. Så vi bruger 10 minutter på at finde den rigtige bus, der skal køre os til station, derefter bruger vi 1 time og finder ud med at købe togbilletter, som skal køre os til Angers. Vi er ved Angers og skal leje en bil der ikke er nok plads i bil på grund af vores bagage så der var 4 af os som skal gå til vores hoteller som ligger cirka 2 km væk fra. Vi slutter dagen med at spise i en burger restaurant som hedder B Chef.

Mandag
Mandage starter vi med spise morgen ved hoteller og der efter køre vi til den skole som vi skal have undervisning. vi ankom i skolen og så møder vi en manden som hedder Nicolas han tager os med ham til en meeting room og derefter kommer en af deres VVS læreren som hedder Philippe der efter viser det powerpoint og for lidt kaffe og kage. Så tager det os med dem og gå hele skolen rundt og viser deres tømrerværksted, murer værksted, malerværksted, smedeværksted, spartler værksted, elektriker værksted og vvs,er værksted tilslutter med. så for vi vores opgave udleveres.

Tirsdag
Tirsdag gik vi i gang med lære og lave stål svejsninger, det gik meget godt når jeg ikke har lavet stål svejsninger i meget lang tid efter vi har lære herned i danmark. og vi slutter dagen med spiser i den fine restauranter i byen som hedder Nr 10.

Frankrig H2 DagBog (1) B1

Onsdag
Onsdage planen er vi skal tager ud og kikgger på en tasker fabrik som er har fornyligt installer 3 kæmpe stor varmepumpe op på taget den fungere lige som almindeligt varmepumpe men den det har sætte oppe er bare 3 gang større end det almindelig. Vi slutter dagen med spise i turker restauranter som hedder Grill House.

Torsdag
Torsdag gik vi i gang med vores opgave som vi for at udlevere vores opgave ender med at vi skal svejse Veksler, Fremløb og Returløb Jeg gik først i gang med svejse fremløb så var dagen gåde for mig. Efter vi havde fri så tog Nicolas og Philippe os til en vinmark, det var noget en oplevelse for mig det er første gang for mig at smage vin på denne måde, det var meget hyggeligt.

Frankrig H2 DagBog (1) B2
Frankrig H2 DagBog (1) B3

Fredag
Fredag er et stor dag for os vi havde fri på skolen i dag så fik Niels vores lære en god idee at vi skal tager ned til en gamle slot som bliver kaldt for Chateau d’Angers det var også et stor oplevelse for mig det var meget flotte udefra og indefra jeg var meget glade for det vejr er perfekt og Chateau d’Angers er meget meget flotte. Vi slutter dagen med at spise på Chicken Street.

Frankrig H2 DagBog (1) B4
Frankrig H2 DagBog (1) B5

Lørdag
Lørdag skete ikke så meget for os vi havde kørt til en stor center der ligger i angers som hedder Atol der sket ikke så meget i center vi fik noget middag mad og der efter kør vi hjem. omkring efter aften så køre niels oh henter mads fra angers station så tager vi ud og spiser aften mad sammen.

Søndag
Søndag er også en god dag for oplevelse, vi starter dagen med at køre Niels til stationen, fordi han skal hjem søndag. Derefter kørte Mads til Nantes og se noget dyre metal maskine, det var et fedt oplevelse.

Frankrig H2 DagBog (1) B6
Frankrig H2 DagBog (1) B7

Mandag
Mandag arbejde vi videre med vores opgave men nu bliver vi sat sammen 2 og 2 fordi der er meget der skal laves i opgave mig og Mads vi knokler hårdt på opgaven. I dag havde jeg selv lavet min mad på hotellet, det er pasta.

Tirsdag
Tirsdag morgen stod Mads og jeg oppe og vi begge to er syge, det var ikke så godt men jeg havde det bedre i løbet af dagen men Mads bliver kørt hjem af Mads og jeg arbejder videre men alene det gik meget godt selvom jeg var syg. Vi slutter dagen med en MEGA FEDT Oplevelse for mig, vi var inde og se ishockey kampen angers vs nice det var så fedt at forlov til kom ind og se meget hyggeligt med klassen. Scoren endte med at Angers fik 4 og Nice fik 1!.

Onsdag
Onsdag var vi ude og kigge på en køle og ventilation installation på en marmeladefabrik som nonne det arbejder i det var meget fedt at se deres køleanlæg det ligesom det vi har i danmark vi for lov til købe noget marmelade med hjem det var fedt!.

Torsdag
Torsdag blevet mig og Mads færdig med vores installation i løbet af dagen vi nå og svejse og sæt den oppe på væggen og til sidst nå vi også lave trykprøve, det gik ikke særlig godt med vores installation der var hul ved fremløb, returløb og lidt fra veksler men vi havde klar det meget godt.

Fredag
Fredag laver vi ikke så meget siden det er vores sidste dag for os vi havde spise middagsmad for sidste gang i kantinen, det var meget hyggeligt vi tog hjem der klokken var 13.00. Vi mødte Philippe og Nicolas det komt og spiser med os og for snakke om mange ting efter vi var færdig rejse vi alle sammen op og siger tak til phillippe og nicolas for en mega FEDT tour i Frankrig Angers jeg var meget glade fordi det var en STOR STOR oplevelse for mig det var fedt.

Lørdag
Lørdag morgen starter vi alle sammen med spiser morgenmad på hotellet klokken 07.00 og vi kørt fra hotelle der klokken den var 07.30 og aflever bilen til station og tager vi tog til nantes efter vi er landet i nantes tog vi buss videre til lufthavn og flyver til amsterdam der klokken den er 12:15 vi er landet til amsterdam der klokken den er cirka 13:40 og vi har kun 30 minutter indtil næste fly den flyver til københavn vi nå os alle sammen sæt in i flyv og flyv hjem. vi er landet det var meget godt og kom hjem til Danmark efter 2 uger.

FRANKRIG Kulturelle

Jeg syntes det et fedt by vi er i det har forskellige mad butik og der var ræn men kun i nogle steder men ind i byen der var nogle steder hvor man ikke havde lyst til vær der ellers er det meget godt kulturelle det er meget flink og søde mennessker der over men det var lidt træls at det har rigtig svært ved snakke english så vi har bruge appen nogle gang hahaha. Det er en mega fed tur! Tak for det hele, det var hyggeligt.