Brighton 2016

Søndag d. 28 februar mødtes vi på Nykøbing F station, hvor vi sammen tog toget til Kastrup lufthavn, hvor fra vi fløj til Heathrow. Derfra blev vi kørt i bus til Brighton, hvor vi mødte David som bød os velkommen og derfra blev vi bare kastet ud i det. Efter nogle praktiske information, kørte vi med taxa til den familie vi skulle bo hos under vores ophold i England.

Sammen med Charlotte ankom jeg til den familie vi skulle bo hos.  Jeg syntes det var utroligt grænseoverskridende at stå ud af taxaen og banke på hos en vildt fremmed familie, men vi gjorde det.  Familien bestod af en enlig mor med 3 børn, børnene så vi desværre ikke så meget til, da de opholdte sig meget på deres værelser. Men vores værtsmor var utrolig sød og ville gerne snakke og hjælpe os hvis der var behov for det.

Mandag morgen mødtes vi alle til infomøde hos IIB, og så var det tid til at komme ud til de butikker vi skulle være i de næste 3 uger.

Jeg var i en blomsterbutik ved navn Gunns Florist, som består af 2 butikker. Jeg mødte ind i den mindste af butikkerne som ligger på Castle Square. Der mødte jeg Eloise, som jeg primært arbejde sammen med, de 3 uger jeg var der. Derefter var jeg hurtigt i gang. På min første dag var jeg ude med en levering, over at sige hej i den anden butik, og til sidst lavede jeg 3 buketter hvor den ene blev solgt inden den overhovedet var færdig.

b

Om aften mødtes de fleste af os på Elsebeths og Jeannettes hotel, til en tår at drikke og en snak om vores første dag.

Tirsdag gik hurtigt, jeg mødte ind om formiddagen hos Eloise, men efter frokost gik jeg over i den anden butik på Sidney street hvor jeg mødte Matt, som erejeren af butikkerne. Sammen med Matt kørte jeg hjem til ham, for at hente en masse krukker, der mødte jeg også hans forældre.

Resten af den uge var der utrolig travlt, da det er mors dag i England, d 6. marts. Derfor fik vi en kæmpe levering blomster onsdag, og hele dagen gik medat pakke ud og ordne blomsterne. Aldrig har jeg set så mange tulipaner og roser samlet på et sted.

b1

Torsdag aften mødtes vi alle til spisning, inden Elsebeth og Jeannettes hjemrejse fredag eftermiddag.

Efter mødet på IIB fredag eftermiddag, tog Charlotte og jeg hjem og spiste. Efter aftensmaden tog vi tilbage til byen hvor vi mødtes med de andre, på en pub. Efter et par hyggelige timer der tog vi videre i byen, som endte med at Charlotte og jeg først var hjemme i vores senge kl 04:30. Det blev dog ikke til mange timers søvn, for kl 7 ringede vores vækkeur, og ture gik mod London sammen med Rikke og Tine. Vi havde hjemmefra bestilt billetter til hop-on hop-of bus. På den måde fik vi ses en masse af London. Ellers bød dagen på shopping på Oxford street, og en tur i en stor M&Ms butik på 4 etager. Det eneste triste ved dagen var vejret, som desværre bød på regn.

Efter en lang men god og spændende uge, blev søndag brugt til ren afslapning. Charlotte tog på tur på egen hånd, så jeg havde værelset for mig selv hele dagen, hvilket jeg nød.

Mandag morgen da jeg mødte ind, fik jeg en ”Dansk to do” liste med tinge der skulle ryddes op og ordnes, efter en uge med forberedelser til mors dag. Matt sagde en masse ting, og jeg skrev selv tingene ned. Da jeg selv skrev alle tingene ned, for at kunne huske det hele, blev det skrevet på dansk. Det syntes Matt var helt fantastisk, så den er blevet hængt op i butikken, så de kan huske mig.

Resten af ugen fik jeg lov at lave en hel masse medblomster, både i form af dekorationer, buketter men også begravelses pynt.

Lørdag stod igen på tur til London, denne gang fulgtes alle 8 piger til Victoria station, i London. Charlotte, Rikke, Tine og jeg startede med at tage til Buckingham Palace, hvor vi så vagtskiftet. Så tog vi videre til Big Ben og London Eye. Så var det blevet eftermiddag, og jeg tog til Lyceum theatre hvor jeg havde bestilt billet til at se Løvernes Konge. Jeg havde bestemt mig hjemmefra, for at jeg gerne ville se Løvernes Konge mens vi var i England. Det ente med at jeg gjorde det selv mens de 3 andre piger gik på Oxford street, og kiggede butikker.

b2

Søndag brugte jeg tid sammen med vores værtsmor og de 2 yngste børn. Vi kørte ned til vandet, hvor børnene legede i en skaterpark mens vi gik tur langs vandet med deres hund. Det var utrolig dejligt at få lov at være en del af familien på den måde. På den tur fik jeg også snakket lidt med børnene, for første gang i 2 uger.

Mandag morgen startede den sidste uge i England. Dagen gik med at lave buketter, og til sidst lavede jeg en buket som jeg tog med hjem til vores værtsmor.

De sidste dage gik med at ordne blomster, lave buketter, leveringer og ordne butikken og fronten så der var flot. Torsdag var vi for sidste gang hos IIB, for at evaluere vores ophold. Også fik jeg også sagt farvel, til Matt og resten af teamet hos Gunns. Da jeg sagde farvel til Matt, gav han mig en kuvert, hvor han havde skrevet at jeg havde været fantastisk at have, og at hvis der er noget de kan hjælpe mig med i fremtiden, skal jeg bare kontakte dem.

Jeg har haft nogle helt fantastiske uger i England, og var ked af at skulle hjem. Tiden fløj afsted og gik alt for hurtigt, mens vi var afsted. Jeg har lært en masse af at være afsted. Folket i England er utrolige høflige, og siger tak og undskyld hele tiden og spørger også flere gange om dagen om man har det godt, og om man er glad. Der er også det med at de kører i venstre side af veje, efter 3 uger havde jeg stadig ikke vendt mig til det. Jeg kiggede stadig til den forkerte side når jeg skulle over vejen.

b3

Inden vi tog afsted til Brighton, var jeg meget nervøs for at vi skulle bo 2 og 2 sammen. Jeg havde set frem til at skulle bo alene, da jeg ikke bryder mig om at tale engelsk foran, personer jeg kender. Charlotte og jeg snakkede om det, og hun fortalte mig at hun havde det på samme måde. De første par dage kunne man godt mærke det, men det blev bedre og bedre. Dog stadig lidt tilbageholdende. Jeg kunne godt snakke længe og om mange forskellige tingmed vores værtsmor, men mest når jeg var alene med hende.

Jeg var utrolig glad for at havde fået lov til at være en del af Gunns teamet, også selvom det kun var for 3 uger. Jeg fik lov til det hele, både det sjove men også de kedelige ting. Jeg har fået hele oplevelsen af at arbejde for Gunns florist. Det sted kan 110% anbefales, hvis det arbejdsområde er noget der interessere en. De tog imod mig med åbne arme, og får jeg muligheden på et tidspunkt vil jeg helt klart gerne tilbage.