Den 5/2-2017 Tidligt om morgen kører min far mig til Kastrup lufthavn, og derfra skal jeg flyve til Gatwick lufthavn lidt uden for London i England. Jeg er meget spændt og nervøs for hvor jeg skal bo og hvordan jeg bliver taget imod og sådan. Men vi lader i Gatwick og skal så til at finde togstationen, så vi læser lidt på nogle skilte og finder så ud af at vi skal med metro videre til terminal syd, vi kommer frem til terminal syd hvor vi ikke rigtig kan finde ud af hvad vi skal gøre så vi går til indformation og viser vores togbillet og han printer et papir ud til os, vi får læst forkert og når ned på den forkert platform hvor han kommer løbende efter os og fortæller vi er gået forkert og viser så hvor vi skal hen. Vi venter så på toget og får så spurgt nogle om det er det rigtig tog mod Portsmouth og de siger så at det er det men vi skal så være i vogn 1-4 grundet at toget deler i to på et tidspunkt, toget stopper så på en station hvor vi skal videre med en tog bus grundet sporarbejder. Vi når så langt om længe frem til Portsmouth hvor vi skal mødes med en fra IBD, men vi kan så ikke se ham når vi når frem så vi bliver bekymret og sådan men i løbet af 5 min er han der og siger så at han havde fået afvide han skulle mødes med os på togstation, men intet problem så får vi simkort med engelsk nummer og nogle papir også skal vi så med taxi ud til vores familier, patricia bliver sat af først så mine tanker går igang med hvor skal jeg hen, hvem skal jeg bo hos, er det en sød familie osv. Men jeg når frem til et lille sødt hus, og jeg banker på også åbner Keri døren og smiler stort tager meget godt i mod mig, viser mig rundt i huset og viser mig mit værelse som er super hyggeligt. Jeg bliver helt rolig i kroppen og vi snakker sammen og får en kop te imens hun er igang med maden, min tanke var bare ikke sig der er mad nu for jeg ikke sulten, men der gik heldigvis noget tid før der var mad, og vi hygger hun er simpelhen så sød. Hun fortæller lidt om maden og sådan og dækker pænt bord til mig og det hele. Jeg var spændt på maden for hun sagde at det var populært engelsk mad, men det ser lækkert ud og jeg spiser virkelig til jeg er mæt men det er anrettet så ville gerne spise op fordi det har jeg lært hjemme fra men der var så meget mad så det kunne jeg ikke. Men jeg synes det har været en super god dag, og glæder mig til imorgen, hvor Keri lærer mig at tage bussen også kører mig ind til hvor jeg skal mødes med IBD så det skal nok gå, også har jeg fået nøgle for hun sagde at jeg nok er alene når jeg kommer hjem. Men dejlig dag, men savner familien.

Den 6/2-2017 Jeg vågner og kan ikke sove mere klokken er 7 i England, jeg står så op og ringer hjem til mor og far for at snakke lidt. Bagefter gør jeg mig klar med skal først afsted 9:10 til IBD, så jeg går ned i stuen da Keri stadig sover. Kl 9:10 kommer Keri og siger at vi skal kører ind til IBD’s hovedkontor hvor IBD fortæller en hel bunke om regler og England, også får vi noget engelsk frokost spændende at smage men var ikke så vild med det også slutter IBD af med at give os en rundvisning. Istedet for at tage hjem til et tomt hus bliver vi enige om at tage en shoppings tur, meget hyggeligt. Kl bliver 15:30 og jeg vælger at finde bussen som jeg skal med for at komme hjem, men kommer så til at stige af fortidligt så jeg ringer til mig også spørger hun så hvor jeg ikke kigger på kortet, så kigger på kortet og kan se hvor jeg skal hen og den næste bus kommer 11 min efter, endelig kommer jeg hjem og det var Keri så også. Jeg går op og snakker med nogle venner om hvordan det går, også går jeg ned og snakker med Keri imens hun laver mad. Maden var en bagt kartoffel med tun rødløg og ost også salat, virkelig godt mad og Keri har så bagt kage til Desert som bliver lagt i en skål med sirup ind i mikroovnen også noget cream ovenpå super lækkert og smagte fantastisk. Men vil sige godnat nu er træt i arme og ben :)

Den 7/2-2017 Jeg startede på arbejdet (tre range). IBD kom og hentede mig og kørte mig til arbejde, de fortalt hvor bussen gik fra og hvordan jeg kom hjem. Da jeg kom på arbejde, fik jeg en rund visning på brænddøre, også skulle jeg underskrive en hel bunke papir også igang med at arbejde. Jeg blev sat til at fylde nye vare op og det gjorde jeg så hele dagen, følte mig alene og kunne ikke lide at være der. Jeg ville bare hjem! Det var hårdt. Da jeg kom hjem var jeg alene i huset, Keri kom hjem kl 20:15 og der kom en ny person inden Keri kom hjem, jeg snakkede med hende og viste hende huset. Hun virkede super sød.

Den 8/2-2017 Arbejde igen, jeg var stadig ikke vild med det og ville bare hjem… Det var hårdt og jeg var træt fra dagen inden. Jeg arbejde sammen med lidt andre personer, men fyldte igen nye vare op. Da jeg havde fri tog jeg hjem også snakkede med Linda (den nye person) hun fortalt at hun havde sovet hele dagen så træt var hun. Kl 18:00 kom Keri hjem også sagde jeg til hende at hun ikke behøvede at lave mad til mig for jeg spise i South City med patricia (min danske veninde) og det var helt okay så jeg opladte min telefon også tog jeg til South City og efter vi havde spist tog vi ud og fik en kop varm kakao, det var super hyggeligt lige at snakke. Jeg fik det lidt bedre, da jeg kom hjem var Keri’s veninde her og hun var også super sød, så jeg fik kage igen idag også gik jeg op for at ringe hjem til mor også gik jeg pænt ned og sagde godnat til Keri, og gik op i seng igen, men det var vildt koldt og mange lyde så kunne ikke sove… Også faldt en nøgle på gulvet på mit værelse så jeg kaldte på Keri og hun komme så og fortalt mig når togene kører forbi ryster huset og og nøglen kom tættere på kanten og til sidst faldt den på gulvet, så fik et kæmpe chok og kan ikke sove. Jeg er træt og har ikke lysten til arbejde imorgen, både fordi jeg er lidt syg også miljøet der synes jeg ikke så godt om. Glæder mig til fredag for jeg har fri der. Facts: der er overvågning på toilettet på arbejdet.

Den 9/2-2017 Jeg arbejde og fyldte vare op, efter arbejde tog jeg hjem og hentede penge og tog til South City for at tage i byen og spise med patricia, da jeg kom tilbage var Keri`s veninde der så sad og snakkede lidt med dem. Jeg havde en lille smule hjemve den dag, men det hjalp at FaceTime med familien derhjemme.

Den 10/2-2017 Jeg havde fri fra arbejde så stod op og tog en tur til byen alene og shoppede og fik set det som jeg ville, og købte middagsmad og tog med hjem også vågnede Linda og så snakkede vi, så viste jeg hende hvad jeg havde købt også spurgte hun ad om jeg ville tage med hende til byen så det gjorde jeg det var super hyggeligt og hjalp en del på mit engelsk at jeg skulle snakke engelsk en hel dag

Den 11/2-2017 Fridag igen, hvor jeg tog til byen med patricia og shoppede og så lidt seværdigheder. Det var super hyggeligt og dejligt at snakke med en jeg kendte en del, vi tog på restaurant og spise det var super lækkert men speciel mad.

Den 12/2-2017 Jeg skulle ikke arbejde, men ku mærke at jeg ikke havde det så godt, så blev derhjemme og slappede af og hyggede med Linda og Keri, og havde lidt samtaler over telefon med dem derhjemme i Danmark, det var super hyggeligt.

Den 13/2-2017 Jeg skulle arbejde men havde ligge vågen hele natten på grund af sygdom, så kontaktede IBD, min mor, og min kontakt lærer herhjemme i Danmark og hørte hvad jeg skulle gøre, men det blev til at jeg skulle ringe til arbejde og fortælle dem hvordan jeg havde det, og de sagde at jeg skulle blive hjemme. Det var rigtig hårdt for havde det ikke særlig godt.

Den 14/2-2017 Var syg igen så lå under dynen hele dagen.

Den 15/2-2017 Der tog jeg på arbejde da det var min sidste dag, men havde det ikke særlig godt så snakkede med chefen og hun sagde at jeg kunne prøve og hvis jeg mærkede det mindste skulle jeg tage hjem. Men nåede at opleve brand i butikken så så både brandbiler og stress blandt personalet. Det var en vild oplevelse men det må man tage med, men blev sendt hjem af en kollega bagefter da jeg havde det meget dårligt. Da jeg kom hjem gik jeg op og sov igen.

Den 16/2-2017 Jeg spurgte Linda om hun ville tage med mig til min arbejdsplads da jeg stadig havde det skidt, også valgte vi at tage ind til byen efter jeg havde afleveret min arbejdstrøje, også spiste vi middagsmad også tog på lidt shopping også hjem så jeg kunne tage smertestillende.

Den 17/2-2017 Sidste dag i England, så vi skulle mødes med IBD og få vores papir og en hel bunke information. Bagefter tog patricia og mig til byen og shoppede for de sidste penge, det var super hyggeligt, bagefter tog jeg hjem til Keri og hyggede med hende og pakkede mine ting, også sov jeg hos patricia det var underligt at sige farvel og svært, for nu var man faldet ind og det hele.

Den 18/2-2017 Gik turen til Danmark igen så der er ikke så meget at forklare udover blandet følelser i kroppen, det med at have svært ved at sige farvel men glæder sig til at komme hjem til familien igen.