Tysk dagbog

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6678.jpg

Første dag med tysk. Undervisning var torsdag 23. februar

Intro om Tyskland og om sproget med udtale osv.

Også om selve landets og landegrænser. Tyskland grænser op til 9 lande og har 16 bundestader, hvor 3 er byer

Desuden lidt mere generelt info og historie

Søndag 23 april 2017

Rejsedag med afgang fra Rødby med færgen til Putgarden. Her blev vi hentet af Nina og bliver kørt til Lübeck. Vi ankommer til lejligheden, hvor vi skal bo de næste 3 uger. Derefter bliver vi vist hen til banegården og bus stationen. Der efter går vi en tur i byen, spiser hjemme imens vi ser ”Rejsen til Saturn”.

Mandag 24 april 2017

Vi bliver kørt af Nina til Hhabotec og derfra bliver vi kørt ud til byggepladsen. Her skal jeg sætte udendørs lamper op og lægge kabler udenfor. Efter pausen finder vi en fejl på systemet som vi løser. Efter at vi er kommet hjem, tager vi ud til Katrine og tager ud og får noget at spise. Efter maden handler vi ind til dagen efter.

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6687.jpg

Tirsdag 25 april 2017

I dag tog vi bussen til Habotac og derfra videre til byggepladsen. Til at starte med skal vi grave 3 huller af 1 meter dybe hver. Efter pausen skar vi lister til så de passede. Senere skulle jeg sætte stikkontakter og afbrydere i med nogle papirlapper. Da vi kom hjem løb jeg en tur ud til stadion og løb nogle 200m på bane og hjem . I dag spiste vi hos den lokale Döner kebab.

3   Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6695.JPG

Onsdag 26 april 2017

Tog bussen til Habotac og der skulde vi hjælpe med at bære bore og stole ind.  Derefter kørte vi til byggepladsen og der startede vi med at sætte stikkontakter og afbrydere i. Derefter hjalp vi med at sætte lister op. Efter pausen skulle vi grave flere huller og der blev sat lygtepæle op, der hvor vi havde gravet huller den anden dag. Efter det skulle vi lige hjælpe med at flytte nogle ting til flere lygtepæle. Vi stoppede lidt før for at køre hen til Harbotec hvor der blev holdt en tysk tyrkisk middag, der  spiste vi med.

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6694.JPG

Torsdag den 27 april 2017

I dag tog vi igen ud til byggepladssen, hvor vi skulle starte med at tilslutte nogle af de lygtepæle, som vi har gravet til, og senere skule vi grave to huller mere,  hvor vi også kom cement i og skulle støbe den fast og tilslutte den. Og derefter tjekkede vi om de virkede og det gjorde de,. Da vi kom hjem skulle vi mødes med Nina, for at få de næstes ugers biletter, og derefter løb jeg over til stadion for at lave nogle intervaller.

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6689.jpgMacintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6705.jpg

Fredag 28 april 2017

I dag tog vi igen ud til byggepladsen. Her brugte vi det meste af dagen på at sætte nogle udendørslamper op på en plade. Vi var næsten færdige, så der var lidt mere ro på,  vi nåede at sætte alle 8 op  så det var super. Dagen sluttede af med pizza og film J

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6710.jpg

Lørdag den 29 april 2017

I dag er det weekend så vi har fri, kunne sovet lidt længere og nå ud at løbe dejligt. Anton og jeg var også oppe i byen og kigge på butikker osv.  Ellers gik dagen med at få slappet af .

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6681.JPG

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6679.JPGSøndag den 30 april 2017

I dag fik vi besøg at Kasper og Jeppe fra Rostock vi viste dem lidt af byen sammen med Katrine. Vi var også ude og spise i byen. Senere gik drengene hjem til os og der fik vi os noget döner og så skulle de videre hjem.

Mandag den 1 maj 2017

Den 1 maj er en helligdag her i Tyskland, så vi skulle ikke på arbejde i dag  – dejligt. Så jeg havde god tid til at træne. Vi havde hørt, at der skulle være musik i byen så vi gik sammen med Katrine og prøvede at finde det. Vi fandt det ikke så vi hyggede os i stedet for hos Katrine og senere gik vi ud og fik noget at spise.

Tirsdag den 2 maj 2017

I dag skulle vi igen tidligt op og på arbejde. Vi blev kørt ud til en lejlighed, og der skulle vi tage alt tapetet ned fra væggene. Det var hyggeligt nok med tysk rock til arbejdet fra Mario, men ikke det vi havde forstillet os.

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6746.JPG

Onsdag den 3 maj 2017

Dagen i dag skulde vi ud til lejligheden igen og arbejde, vi skulde tage mere tapet ned og også det på luftet og gøre det fint på væggene fra dagen før. Da vi kom hjem tog jeg på stadion for at lave intervaller

aller.

11Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6745.JPG

Torsdag den 4 maj 2017

I dag skulde vi ikke på arbejde, men mødes med de andre, der er i praktik og Tine og Jakob, i Hansapark. Vi tager toget derud med Katrine og Nina, de andre kommer på toget senere. Vi mødes alle foran Hansapark og derefter får vi ”fri leg” til at gå rundt i parken. Vi mødes senere for at få noget at spise, der efter ”fri leg” igen til at gå rundt, vi fik selv togbilletter til at tage hjem, når vi ville.

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6756.JPG

Fredag den 5 maj 2017

Igen i dag skulde vi ud til lejligheden, og igen skulle vi tage tapet ned, vi tog tapetet ned fra luftet hele dagen mega kedeligt og man bliver mega klam og ens hår ødelagt af alt det støv der kommer.

Lørdag 6 maj 2017-05-05

Dagen startede med  at jeg tog ud og løb en morgen tur og da jeg kom lavede jeg pandekager til morgenmad, Derefter tog vi i byen, for jeg manglede løbesko og en jakke.

Søndag 7 maj 2017-05-05

I dag er der ikke meget på tapetet og vi lavede ikke så meget. Jeg var ude og løbe 2 gange og gå en tur i byen. Om aftnen var vi ude og spise med Katrine

Mandag 8 maj 2017

Vi skulle igen på arbejde og i dag kommer vi ud til bygge pladsen,  og igen skulle vi igen grave huller til lygtepæle, vi gravede 3 huller og satte lygtepælene op og fik tilsluttet en.

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6768.JPG

Tirsdag den 9 maj 2017

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6774.jpgHer i dag skal vi ud til bygge pladsen. Der monteret vi lygtepælene færdig og kom sikringer i. Senere satte vi også nogle små led lamper op i de rum hvor kabel skabene var. Og derefter tog vi lister over dem. Meget godt dag. Godt vejr og god tid til at arbejde i.

Onsdag den 10 maj 2017

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6778.jpgI dag tog vi bussen ud til byggepladsen, og der gik vi i gang med at lave rør så man ikke kan se ledningen til den lampe vi satte op i går, Senere tilsluttede vi dem, og der efter gik der lidt tid, hvor vi ikke blev sat til noget, men så skulle vi sætte metal rammer over alle el skabe 6 i alt hvor vi lavede de andre 6 i går. Vi skulde også til et evaluerings møde så vi gik lidt før og tog til mødet hvor Nina også var der. Der snakkede vi om, hvordan det gik og hvad vi lavede og han spurgte om en af os om vi vil haven læreplads. Efter mødet bliv vi kørt hjem.

Macintosh HD:Users:mickiborgen:Desktop:IMG_6775.jpg

Torsdag den 11 maj 2017

Sidste dag i praktik, og i dag skulle vi ud til lejligheden, og der skulde vi hjælpe med at grave hul til en ledning som skulle fra en lygte pæl og ind til huset. Senere skulle vi igen hjælpe med at tage tapet ned, og selvfølgelig var de ikke nået videre fra sidst vi lavede det. Det gjorde vi indtil vi havde fri og tog så bussen hjem, for at pakke os sammen til afrejse i morgen

Fredag den 12 maj 2017

I dag er hjemrejse dag  og vi kunne sove lidt længere og gøre lidt rent og gøre os klar til at blive hentet kl. 9:30 af Nina. Da vi blev hentet der kørte vi over for at hente Katrine og videre til færgen og sejlede kl. 12, I Vi blev hentet af Tine, da vi kom i land og hun kørte mig hjem.