Dag 1 – 14/5.

Første dag ankom vi med fly til Manchester lufthavn, hvorefter vi skulle køre med bus til York. Da vi var ankommet med bussen, ankom vi til York University hvor der stod en masse ukendte mennesker som så var vores værtsfamilier. Tobias og mig blev hentet af vore værtsfar Steve. Vi kom hurtigt hjem og på plads, fik et stykke pizza hvorefter vi gik hurtigt i seng efter en lang dag. Jeg havde mistet min mobil…

Dag 2 – 15/5.

En ny dag i et nyt land hos en ny familie. Det var spændende. Vores værtsmor Becky kørte Tobias og mig til York University. Universitetet var kæmpe stort og nu mødte vi vores tutor Tudor, som er ham der har gjort dette ophold så godt. Vi fik en snak om sundhed og sikkerhed i UK. Vi havde også timer om forskelle på kulturerne mellem DK og UK. Tudor var fantastisk og meget nem at forstå, dagen på Universitetet var fremragende. Vi blev kl 16:30 ca. hentet af vores værtsfamilie, efter et besøg hos den danske ambassadør, som deltog i Shakespeare festivalen. Da vi kom hjem gik Keller og mig en tur.

Dag 3 – 16/5.

Tobias og mig skulle nu tage bussen til skole. Her havde vi aftalt at vi følges med Maya og Line, da de boede meget tæt på. Vi 4 følges så med Stoltenberg og Tim og deres mor til York Uni.  Vi møder hver dag fra 9:30 – 15:45. Dette føltes som meget længere end normalt, men en lang god frokostpause + gode sjove timer gjorde at tiden bare løb af sted med os. I skolen havde vi om teamwork og om kulturelle forskelle igen. I det sidste modul havde vi om ”Football and finance”, som ikke var det mest spændende da vi er mange der ikke at fodboldfans.

Dag 4 – 17/5.

Vi var nu næsten blevet vandt til hverdagen i UK, og hverdagen hos familie og på universitetet. Vores værtsmor- og far var utrolig søde. Dog var vores mad ikke den bedste, lidt kedeligt og lidt for ”usundt” til mig. Vi tog til skole som alle de andre dage med bussen. Denne dag skulle vi ha’ om bl.a. kreativ problemløsning og et foredrag om brands og marketing. Dette foredrag var helt vildt spændende og handlede om hvordan forskellige brands brugte forskellige faktorer til at marketing. Vores sidste modul handlede om kommunikation med det engelske sprog. Denne dag var lidt speciel, for efter skole skulle vi nemlig til noget der hedder ”International Conversation Afternoon”. Dette handlede altså om at vi skulle hyggesnakke med internationale studenter fra York University. Dette var en speciel oplevelse, og den 1,5 time gik ekstremt stærkt. Da vi sluttede kl. 17:30 tog vi et par stykker i byen og spiste noget god mad. Hvorefter vi egentlig bare tog hjem og sov efter.

Dag 5 – 18/5.

Vores skoledage var slut dagen før, og nu skulle vi egentlig bare ud og gå i byen som en samlet klasse. Vi gik en tur på York citymur, som var over alle mine forventninger. Det var meget spændende og utroligt fedt at høre om York by. Vi fik nogle opgaver som vi skulle løse, og som ligesom pressede os til at se byen. Vi var på viking museum som også var meget spændende. Senere denne dag, skulle vi til reception på York University med vores værtsfamilie, hvor vi fik vores certifikat for at vi havde været med i forløbet. Dette var super hyggeligt, og vi havde til underholdning planlagt en kahoot.

Dag 6 – 19/5.

Fredag var vi på guidede rundtur i York Minster. Hvor vi fik gode historier om kirken og hvordan det var i gamle dage. Dog før rundturen fik vi frie tøjler til at gå rundt i den indre by og løse opgaver. Vejret havde ikke været godt på noget tidspunkt og denne dag var det også gråt og kedeligt.  Jeg gik rundt med Simon og Theo, hvor vi spiste lidt brunch på en meget hyggelig café. Vi var ude og spise på en buffet restaurant Cosmos, hvor vi næsten var alle drenge. Maden var suveræn og prisen var billig. Efter dette var vi ovre og hygge på York University hvor vi stadig havde adgang, her hyggede vi os bare 5-6 personer som vi var.  Vi endte lidt sent hjemme i forhold til at vi skulle med tog tidligt om lørdagen.’

Dag 7 – 20/5.

Det var nu tid til at sige farvel til vores værtsfamilie, og det gik meget nemt for sig. Vi mødte omkring kl 8 på York banegård, hvor vi tog et langdistancetog sydpå, hvor vi skiftede og tog et tog til Portsmouth. Denne togtur var ekstremt lang og kedelig, mange brugte tiden på at sove, inkl. Mig selv. 6 timer gik og vi var nu i Portsmouth, hvor vi i taxaer blev kørt ud til vores værtsfamilier. Jeg var rigtig træt og brugte meget af tiden hos familie til at sove på den første dag.

Dag 8 – 21/5.

Det blev søndag og vi skulle møde hos IBD, hvor jeg følte at vi blev skræmt rigtig meget. Deres fremgangsmåde var meget voldsom og de fik ikke en til at føle sig hjemme. Det første vi fik af vide var bare hvad vi IKKE skulle gøre. Hvilket ligesom ikke ga et særligt godt indtryk. Efter dette fik vi en rundvisning rundt i byen, som var virkelig kedelig, og de fortalte ikke rigtig om de interessante ting. Efter dette spiste vi ude og hyggede os klassevis. Da vi kom hjem senere, sad Jonas og mig og hyggede os med vores værtsfamilie.

Dag 9 – 22/5.

Vi blev nu introducerede til vores arbejdsplads som var rigtig hyggelig. Jeg arbejde i en charity-shop og vores manager var rigtig sød. Vi mødte hver dag mellem 10:00 og 10:30, og vi tog hver dag bussen. Fik havde 1 times pause hvor vi kunne gå lidt rundt og hygge os i byen. Vi bestemte meget selv, og jobbet var rigtig afslappende.  Vores aftensmad derhjemme var bedre en første uge, men maden var stadig lidt kedelig. Familien var rigtig søde.

Dag 10 – 23/5.

Endnu en dag med arbejde, og tiden gik stærkt. Det blev mere og mere hyggeligt, og vi sørgede for at kommunikere med vores venner over facebook. Denne dag spiste vi hjemme og vejret var fantastisk hele denne uge.

Dag 11 24/5.

Igen, endnu en dag med hyggelig arbejde, og dagen var meget det samme. Vi arbejdede, kom hjem, spiste, snakkede, og slappede af på vores værelse.

Dag 12 – 25/5.

Torsdag på arbejdet skulle Tor og mig sortere juleting på et loft. Vi bestemte selv hvor hurtigt vi ville gøre det, og hvornår vi ville holde pause, det var meget afslappende. Det endte med at vi blev før færdige hvorefter vi hjalp lidt mere til i butikken og fik så tidligere fri. Denne dag tog jeg ned i byen efter arbejde og tog ud og badede med de andre fra klassen. Super fedt vejr. Senere mødtes vi igen om aftenen med nogle fra klassen, for bare at hygge.

Dag 13 – 26/5.

Fredag havde vi fri, da vi skulle møde tidligt på IDB. Denne dag var fantastisk. Efter vores ankomst på IDB tog mange af os ud og bade, og senere på aftenen ind til byen for at spise. Perfekt vejr igen!

Dag 14 – 27/5.

Den sidste dag var lidt kedelig. Men man vil gerne hjem, og det kunne man godt mærke. Vi skulle møde kl 7 på banegården hvor vi skulle tage tog i omkring 2 timer. Da vi ankom i Gatwick lufthavn skulle vi bare vente lidt hvorefter vi skulle ud og flyve. Dejligt at komme hjem til ligeså godt vejr i DK.