Dagbog for Internship in Brighton 2016

Søndag den 28 februar, tog vi 14 elever afsted fra Nykøbing F station, med toget mod Kastrup lufthavn, hvor kursen stod mod Heathrow, hvor der ventede en bus, der skulle køre os til Brighton, hvor vi blev modtaget af IIB, hvor vi fik en ”velkomst mappe”, med buskort og information omkring vores ophold i Brighton.

billede

Vi blev to og to sat  i en taxa, ud til vores værtsfamilier, vi var så heldig at vi skulle bo sammen to og to, jeg var så heldig at jeg skulle bo sammen med Trine. Vores værtsfamile bestod af Ellie og hendes to sønner Josh og Toby. Vi fik vores eget værelse og badeværelse, og kun 500 m til busstopstedet hvor vores bus gik  hvert 5. Minut, så det var dejligt nemt at finde ud af, den stoppede lige udenfor min arbejdsplads.

Jeg havde nemlig får en praktikplads i The Gap, som er en international tøjforretning for både mænd og kvinder, med meget fokus på deres bukser.

Den første officielle dag i Brighton, havde vi et møde med IIB inden vi allesammen skulle ud til vores virksomhed. Mødet sluttede kl 11:00, og jeg skulle først møde kl 13, så jeg gik sammen med vores lære Elsebeth og nogle af de andre elever, hvor vi blev langsomt sat af en efter en.

Jeg ankommer til The Gap, og bliver modtaget af Remi, som fortalte mig lidt om hvad The Gap er, og hvad de fokuser mest på( nemlig deres bukser, og god kundeservice). Jeg bliver sat til at læse en lille brocher omkring deres forskellige former for bukser, efter det skulle jeg lære hvordan man skulle folde dem, det brugte jeg min første dag i The Gap på.. Efter jeg havde fri kl 18:00, skulle vi mødes med vores lære og de andre til en lille drink, og en snak om hvordan vores første dag var gået, efter en times tid besluttede nogle af os at vi skulle prøve pubben over på den anden side af stationen, efter nået tid tog Trine og jeg hjem til vores værtsfamile.

Min anden dag mødte jeg kl 13:00, hvor jeg brugte den første times tid på at snakke med min chef Cerri. Efter der skulle jeg lære de andre medarbejder at kende, det gik der hurtig et par timer med, da klokken var omkring 15:00, havde jeg en pause på 1time, jeg brugte den på at besøge Rikke, som var i praktik i en butik ligeover for The Gap. Da jeg kom tilbage fra min pause blev jeg sat igang i dameafdelingen sammen med Chris, Poppy og Remi, hvor vi snakkede lidt og de lærte mig at folde bluser, bukser osv.. Klokken blev hurtig 19:00, og jeg havde fri.

Den tredje og fjerde dag lavede jeg stort set samme, lagde tøj på plads fra prøverummende, hentede tøj fra lagret og ud til butikken, rettede på bukserne, mødte 3 nye medarbejder: Nick,Tara og Megan, rigtig søde og imødekommende, og var ikke bange for at lære fra sig.

Onsdag aften mødtes Trine og jeg, med drengene på ”vores pub” ( som vi kalder den).

Torsdag aften skulle vi ud og spise allesammen  med vores lære, inden de skulle hjem til Danmark fredag morgen.

Fredag mødte jeg kl 10:00, og arbejde sammen med Poppy og Megan  nede i dameafdelingen, hvor jeg havde ”ansvaret” for udsalgs tøjet, hvor der skulle sættes nye priser på, sættes i str. orden og rettes af, og jeg skulle samtidigt holde styr på prøverummet, hvilket var svært fordi min chef havde det med at flytte rundt i butikken hver tredje dag, så det var ikke altid nemt at finde ud af hvor tøjet skulle hænge. Da jeg havde fri kl 15, mødtes jeg med Trine, vi brugte et par timer  på at udforske Brighton City, inden vi skulle til møde med Nicola fra IIB. Efter mødet med IIB, tog vi alle hjem til vores værtsfamilier.

Vi mødtes allesammen igen om aften, hvor vi udforskede nattelivet i Brigthon.

Lørdag og søndag blev brugt på at slappe af, udforske Hove, den by vi boede i,  en tur til Brigthon for at kigge lidt på kulturen og deres butikker og være lidt sammen med vores værtsfamilie.

Om søndagen mødes nogle af os, og gik en tur ned på Brigthon Pier, hvor vi var i spillehal, og så os lidt omkring, og tog på restaurant.

I uge 10 var jeg så uheldig at være syg mandag, tirsdag og onsdag. Torsdag mødte jeg ind kl 13:00 og fik lov til at være oppe i herreafdelingen sammen med Nick og Tara, hvor de lærte mig lidt om herretøj, deres str. hvordan det skulle se ud. Jeg var lidt over det hele, så var jeg lidt i dameafdelingen også lidt i herreafdelinge, det var fedt at få muligheden for at lære både om herretøj og dametøj.

Fredag havde vi igen et møde med Nicola fra IIB, møderne gik for det meste ud på hvordan vi havde det i virksomhederne, og i vores værtsfamilier.

Lørdag tog Trine, Signe,Cecilie og jeg en tur til London, hvor vi bla. så London eye og Big Ben, og fik shoppede lidt på Oxford street.

Min sidste uge i The Gap, gik med at hænge tøj på plads, hjælpe kunderne, rette af.

Torsdag var min sidste dag hvor jeg mødte kl 11:00, stille og rolig dag, hvor jeg pakkede vare ud og satte dem på plads i butikken, jeg havde fri kl 16:00, hvor jeg sagde farvel til mine rigtig søde medarbejder.

Vi havde vores sidste møde med David fra IIB, hvor vi fik et ”diplom” for vores ophold, efter der var det hjem og pakke inden vi skulle mødes med de andre senere på aften.

Den sidste uge gik med at få pakket, set de dele af Brigthon som man ikke havde set, købe de sidste gaver til familien i Danmark. Trine og jeg var blevet enige om at købe blomster og påskeæg til vores værtsfamile, som tak for i måtte bo hos dem i de 3 uger vi var i Brigthon.

Fredag morgen d. 18 marts, tog vi en taxa til stationen hvor vi skulle med en bus, til Heathrow hvor kursen stod mod Danmark igen. Vi landede i Kastrup kl 14:15.

Så alt i alt en super fed oplevelse, og ikke mindst en lærerig tur, man fik både forbedret sit engelsk, lært en anden kultur at kende og mødte en masse nye mennesker.