Min tur til Brighton 2016

Søndag den. 28 Februar. DAGEN HVOR VI SKULLE AFSTED.

Søndag morgen sagde vi farvel til vores familier og kærester. Så tog vi toget kl. 7.59 til København lufthavn, hvor vi skulle med flyet 12.50 og lande i Heathrow, hvor vi blev hentet af en bus som kørte os til Brighton station, hvor vi mødte David. Der efter blev vi kørt ud til vores familier.

Da vi kom til familien havde David ikke betalt taxaen, så vores familie gjorde det for os. Vi kom ind i huset og præsenteret os, og det samme gjorde de. Det hele var meget akavede, vi vidste ikke hvad vi skulle sige, og var lidt generte. Men vi fik pakkede ud, og spist sammen med familien. Senere pakkede vi ud, og lagde os stille og roligt til, at falde i søvn bagefter.
Det skal lige sige, at der var hunde koldt, jeg måtte ligge med jakke på første nat. Familien var rigtig søde, der var bare rigtig beskidt og det var, der også da vi tog af sted. De gjorde aldrig rent, eller tog af bordet når vi havde spist. Også så var de også hippier.

Mandag den. 29 Februar.

Vi skulle alle mødes på stationen igen for, at komme til et møde. Signe og jeg farede vildt og kunne ikke finde frem. Men på en eller anden måde nåede vi frem i tide. Vi kom til møde hos David og derefter skulle vi selv finde hen til vores praktik pladser. Jeg var helt forvirrede, min mobil skærm virkede ikke, så jeg kunne ikke bruge Google maps. Og et eller andet sted havde jeg bare lyst til, at tage hjem igen eller begynde, at græde. Men Elsebeth og Jeanette valgte, at følge os rundt til de forskellige steder. Jeg skulle møde kl. 12.00 men enden med, at være der kl. 13.00. Så i mellem tiden fik jeg prøvede, at smage KFC det smagte, nu meget godt.
Jeg kom så tilbage igen 14.15  for, at tale med min chef Louise som var, en rigtig flink og søde dame. Det var hendes første gange, hun skulle havde en praktikant så længe, så hun var, lidt nervøs. Vi aftalte, at jeg skulle møde om onsdagen fra 11.00 – 16.00 .

Det hele gik meget fint og der var, dog ikke så meget at lave.
Tirsdag den. 1 marts.

Tirsdage havde jeg fri, så da stod jeg tidligt op sammen med Sigen og fulgte hende på arbejde, så jeg kunne lære, at tage bussen og, også bare så jeg kunne lære Brighton, at kende. Jeg valgte, at gå i de forskellige butikker og shoppede. Senere skulle vi hen på Elsebeth og Jeanettes hotel, hvor Jeanette ville en lille en.
Derefter tog vi, på en lille pub der lå ved stationen.

Onsdag d. 2 marts MIN FØRSTE DAG I PRAKTIK.

Det blev nu min første dag, i praktik hos Beauty Expert and skin Care.

Der var meget stille og roligt, der var ikke så meget, at lave. Jeg prøvede at servere kaffe og feje hår væk, når de havde klippede en person. Der var ikke så meget, at lave den dag, jeg sad og så på de klippede og farvede hår.
Da jeg havde fri, tog jeg en tur i byen og kiggede i de mange forskellige butikker der nu er her i Brighton.

Senere spiste vi sammen med familien.
Torsdag den. 3 marts.

Var jeg på arbejde igen. Tiden gik med at lave og servere kaffe, og gøre rent når de forskellige medarbejder havde klippet, farvede eller vaskede hår på deres kunder. Da klokken var omkring 13.00 holde jeg min frokost pause. Der lå en lille fin bager inde ved siden, af hvor de solgte nogle lækre sandwich til kun 30 kroner.  Der var en rigtig god en der hed Blt ’’ bacon sandwich. Den bestod kun af bacon og salat. Efter min pause gjorde jeg rent og vaskede op igen. Tiden kom og jeg havde fri kl. 16.00.  Jeg tog mine høretelefon i, ringede hjem til min mor og fortalte om arbejdsdagen. Efter det tog jeg bussen hjem og satte mig i senge og så noget tv-serie ind til vi skulle spise med  familien.

Fredag den. 4 marts.
Jeg stod op og gik i bad, gjorde mig parat og spiste morgenmad.  Derefter tog jeg bussen til arbejde.  Jeg skulle møde kl. 10.00 og havde fri kl. 16.00.  Dagen var faktisk lige som i går. Ret stille og ikke så meget at lave. Da jeg fik fri, shoppede jeg lidt og tog hjem. Seren skulle vi alle til møde kl. 17.00 hvor vi skulle fortælle hvordan det gik. enere på aftnen, mødtes vi i byen med de andre på en lille pub, hvor vi fik os lidt at drikke og sener skulle vi på en diskotek. Men jeg var den eneste der ikke kunne komme ind, for jeg havde glemt mit pas og alle var gået ind. Så stod jeg der helt alene og vidste ikke hvad jeg skulle gøre, jeg frøs og begynde at græde. Jeg ringede til min mor og hun hjalp mig af sted med taxaen.  Jeg lagde mig til at sove da jeg kom hjem.

Weekenden 1 BYTUR OG BRIGHTIN PIER:

Selvom vi havde lidt tømmermænd, skulle vi i byen og shoppe om lørdagen Signe, Trine, Kimberly og jeg. Vi gik rundt i byen, spiste frokost på Subwaye og shoppede lidt mere. Jeg tog hjem tidligere end de andre, da jeg fik migræne og ikke rigtig gad mere. Så jeg tog bussen hjem og slappede af. Om aftenen spiste vi med familien, efter det face timet jeg med min kæreste, det gjorde jeg hver aften og med mine forældre.
Om søndagen, var vi på Brighton Pier. Det var super hyggeligt men og rigtig koldt. Det var nogle stykker af os som var taget der hen, senere tog vi på en lækker kinesisk restaurant med en kæmpe buffet. Weekenden gik ret hurtigt.

Mandag den. 7 marts – Tirsdag den. 8 Marts.

En ny uge og nye dage betød og, at vi skulle i praktik igen. Desværre var jeg ikke af sted både mandag og tirsdag. Fordi jeg var blevet syg efter om søndagen hvor vi var på Brighton Pier. Så mandagn gik med, at ligge under dynen med min tv-serie. Jeg var kun nede og købe noget middagsmad. Det samme skete der også om tirsdagen.

Onsdag den. 9 marts.

Jeg havde fået det bedre så jeg tog af sted i praktik igen. De tog alle godt i mod mig igen og spurgte om jeg var okay, og om jeg havde fået det bedre. Min mobil havde opført sig meget underligt, og min skærm var gået i stykker, jeg fik lavede min skærm men det kostede mig og kun lige 700 kroner. Det gjorde jeg inden praktik.  Praktikken gik fint, jeg fik lov at vaske gulvet og gøre rent oven på anden sal og ellers alt det andet jeg plejede. Klokken blev 16.00 og jeg havde fri. Da jeg fik fri, gik jeg i Primark og shoppede lidt inde jeg tog hjem og skulle spise. Vores familie var super søde, de lavede altid sær retter til os, da de var vegetar.

Torsdag den. 10 marts.

Det blev torsdag og jeg havde en kort dag i praktikken, fordi jeg havde sagt, at vi skulle til møde kl. 17.00 men havde lige glemt, at det skulle vi ikke.  Så jeg fik allerede fri kl.15.00. Jeg tog mig lidt tid i byen, shoppede, spiste og tog på Starbucks. Derefter tog jeg hjem og slappede af, face timede  og snakkede med familien.

Fredag den. 11 marts.

Fredag var jeg igen i praktik inden weekenden.  Det var en meget stille og rolig dag, det var ikke så meget, at lave og der var ikke så mange kunde. Så de havde tid til, at snakke og viser mig lidt mere. Jeg så hvordan deres studie pige fik lov til, at lære, at føntørrer hår og lærte også hvordan man rigtig vaskede hår. Det dejligt endelig, at se og lære lidt mere i stedet for kun, at lave og feje hår op. Kl. 17.00 skulle vi til møde igen og snakke om hvordan uge havde gået. Af en eller anden grund havde jeg hele tiden hovedpine, når jeg sad til mødet. Vi skulle svare på nogle spørgsmål om hvad vi havde lært og hvordan det havde gået i ugen. Efter det bestilte os, alle piger tog billettet til London turen om lørdagen også tog vi ellers hjem.

Weekend 2 LONDON TUREN:

Lørdag stod vi op kl. 06.00 gjorde os parate tog bussen ind til stationen, hvor vi skulle mødes med resten af pigerne. For dagen var kommet hvor vi skulle, en tur til London og shoppe, hygge os, og opleve London eye og Big Ben. Vi skulle med toget ved 7.50 tiden. Tog turen gik ret hurtigt. Da vi kom til London var det ligesom, at være en lille forvirrede myre i en meget stor by, sammen med tusinde andre turister. Vi gik en halvt time ind til byen for, at finde Big Ben og London eye. Da vi kom der ind til var, der utrolig mange mennesker, det var ret svært, at går rundt. Vi fik set begge ting, og vi betalte 250 kroner for, at komme op i London eye, det var ikke det sjoveste, det tog ca. en halvt time om, at komme hele vejen rundt også var det ret dyrt. Men det var nu meget hyggeligt og man fik da set London oppe fra. Efter det tog vi ind til byen op shoppe, vi to på Oxford Street, hvor alle de lækre butikker lå. Igen var der rigtig mange mennesker/ turister så man skulle kigge sig for når man gik rundt og passe på sin taske. Vi fik shoppede og spist middagsmad, det blev bare på McDonald’s. Vi var alle blevet rigtig trætte og begyndt, at få rigtig ondt i fødderne og irriteret på hinanden, så vi kom lidt op og skændes. Så turen rent faktisk blev rigtig trist! Og i det øjeblik ville jeg egentligt bare gerne hjem, for syntes ikke det var fedt, at rende rundt og være uvenner med dem jeg var sammen, med især med hende jeg boede sammen med. Jeg følte mig lidt udenfor og sagde det også til hende, men det syntes hun ikke.  Men jeg nåede da, at bruge 300 kroner. Vi tog så endelig toget hjem til Brighton. Vi havde ikke rigtig spist aftensmad, så Signe og jeg købte nogle små sandwich i en lille superbrugs der lå og tog så hjem og spise dem. Da vi kom hjem var aften stille, og jeg syntes selv der var, en lille dårlig stemning. Men jeg ringede og snakkede med min kæreste og mine forældre, og fortalte dem om dagen. Derefter
lagde jeg mig så i seng.
Søndag gik ellers med, at slappe af og rydde lidt op på vores værelse, se serie og bare slappe af. Senere på dagen, tog vi til byen hvor Signe og jeg fik lavede øjenvipper sammen med Trine og Kimberly også tog Signe og jeg, på den kinesiske restaurant også eller hjem igen også var vi der resten af aftnen.
Mandag den. 14 marts.

Endelig blev det mandag og det betød også, at nu var der kun fire dage tilbage! Jeg tog i praktik. Jeg gjorde igen det som jeg plejede, jeg ordnede opvasken, serverede kaffe og fejede hår. Tiden gik ret langsomt den dag, så jeg skulle finde på, at lave noget helet tiden. Da jeg kom hjem, fik vi noget lækkert mad og snakkede med familien.

Tirsdag den. 15 marts.

Om tirsdagen skulle jeg først møde kl. 12.00 da de skulle havde et møde i salonen og noget hår vask og farve. Så jeg havde muligheden for, at møde lidt senere og kunne sove længer. Det var nu meget lækkert. Da jeg kom havde jeg misforståede min chef, for jeg troede det var min sidste dag, men hun blev heldigvis ikke sur på mig, men kun forvirrede. Men det blev alligevel en god dag. Jeg fik lov til, at vaske hår på min chefs mor.
De andre havde tænkte sig, at tage ud at spise om onsdagen, men jeg gad ikke, og jeg havde ikke råd. Hende jeg boede sammen med syntes det var underligt og om jeg heller bare ville blive hjemm. Men det ende med, at de slet ikke tog ud, at spise alligevel. Fordi jeg ikke var den eneste der ikke kunne. Så valgte egentlig bare, at gå i seng.

Onsdag den. 16 marts. MIN SIDSTE DAG I PRAKTIK.

Min sidste dag i praktik og dagen  hvor jeg skulle vaske min chefs hår og få en gratist klipning. Fordi jeg havde gjort et godt stykke arbejde, de havde været rigtig glade for mig. Da jeg skulle med bussen om morgen, fik jeg taget mit bus kort, så jeg måtte betale 20 kroner. Jeg skulle først møde kl.10.00 men mødte allerede kl. 11.00.
Jeg havde købt en rigtig lækker, og flot chokolade kage med, og en lille ting til min chef.  Jeg havde fri kl. 16.00 også ventede jeg lidt ind til jeg kunne blive klippede, det blev rigtig flot! Da jeg fik fri tog jeg igen i Primark og købte mig en trøje også på Starbucks. Den var også dagen hvor de andre skulle ud og spise. Klokken nåede, at blive 18.00 inden jeg kom hjem, og Signe var hjemme. De havde besluttede sig for ikke, at tage ud, at spise alligevel. Det var meningen, at jeg skulle havde været med ud og havde lavede negle men i stedet havde hun taget de to andre pige med, fordi jeg ikke havde fået fri. Så jeg blev lidt trist. Men jeg var engligt også lidt  ligeglad til sidste, for vi skulle alligevel også snart hjem.

Torsdag den. 17 marts.

Dagen før vi skulle hjem der skulle pakkes og vi skulle til det sidste møde kl. 17.00.
Men dagen gik ikke helt godt. Jeg fik dog pakkede min kuffert. Sigen skulle åbenbart i byen med de to andre piger, men blev ikke tilbudt, at tage med. Så det blev jeg faktisk lidt trist over, og fortalt det også til Signe.  Men det ende bare ud i et stort diskussion og jeg endte selv med, at tage ind til byen selv og shoppe det sidste jeg skulle havde med hjem. Men det var også fint nok, for jeg trængte til, at være mig selv efter sådan en lidt dårligt uge. Senere ved 17.00 tiden skulle vi til møde, jeg plejede, at fulgtes med Signe med hun gik med de andre. Det var Benjamins fødselsdag, og de fleste tog på pub bagefter mødet, men jeg tog hjem. For jeg havde lovede familien, at jeg ville lave en lille afsked middag. Det ende med jeg lavede det med faren i familien. Signe kom hjem lidt sener også begynde vi så små, at snakke sammen, men man kunne godt mærke om aftenen, at stemning ikke helt var som den plejede. Det var bedre en ingen ting. Vi havde begge nogle gaver til forældrene i familien, som de blev rigtig glade for. Vi fik lavede en lækker salat bladning og en  vegetar lasagne. Det havde været en lang dag, og vi skulle allerede op kl. 04.00 for, at gøre os parat til om fredagen hvor vi skulle hjem. Jeg faldt desværre først i seng ved 23.00 tiden.

Fredag den. 18 marts – DAGEN HV0R VI SKULLE HJEM.

Uret ringede kl. 04.00 men jeg satte den på snooze, så den ringer igen 04.15. Men det var fint nok, for jeg havde ikke noget jeg rigtig skulle når, at gøre inde vi skulle af sted med taxaen til stationen, hvor vi skulle være kl. 07.00. For havde valgt ikke tage makeup på om fredag, da jeg vidste det ville bliv en ret lang dag. Vi skulle spise morgenmad, men der var ikke noget i køkkenet så vi fik ikke spist. Tiden gik og taxaen kom og hentede os. Vi var trætte og glædet os til, at komme hjem til Danmark og dem vi savnede. Ham i taxaen var frisk og glad, han prøvede, at snakke dansk til os og vi grinte lidt.  Vi kom lidt for tidligt hen til stationen, men det gjorde ikke noget. Vi andre begyndt så småt, at komme til stationen også. Vi skulle med en lille bus til lufthavnen. Vi skulle først flyve 11.20. Så vi havde masser af tid til, at kigge rundt i lufthaven og få os noget af spise. Tiden nærmede sig og vi skulle med flyveren, Flyve turen gik rigtig godt, men vente tiden var lidt lang. Da vi landede i Danmark, skulle vi hente bagage og det tog et lille stykke tid. Da vi havde fået bagagen, gik vi ud af udgange hvor, vores familie, kæreste og venner stod og ventede på os. Jeg selv blev hentet af mine forældre, pleje lillesøster og mormor. Jeg var hjemme igen senere på dagen ved 18.00 tiden. Hvor jeg fik krammer og så glæde i mine hundes øjne da jeg trådte ind af døren.

Det hele har været en utrolig spænende, men også udfordrende oplevelse. Jeg er nu glad for, at være tilbage i Danmark igen, hvor jeg har min familie og kæreste omkring mig. 3 uger har været længe man, gå og savner dem der hjemme. Men oplevelsen og de mange ting man har lavet og fået ud, af turen, har helt sikket givet mig mere vilje styrke og selvtillid.

Jeg håber i har kunne lide, min dagbog hvor jeg har, fortalt om hvad jeg har lavet og oplevede dag til dag.